Május 17-én a misanoi versenypálya mellett tekert kerékpárjával Nicky Hayden, amikor egy kereszteződésben egy autós elütötte. A baleset után öt nappal a kórházban hunyt el a legenda – a világ összes motoros közösségét megrázta a tragikus eset. A helyi ügyészség befejezte a helyszínelést követő vizsgálatokat és nyilvánosságra hozta az eredményt.
Elég sok mindennek utánajártak annak érdekében, hogy rekonstruálják a balesetet. Kihallgatták a sofőrt és a szemtanúkat, de megnézték a közterületet figyelő kamera felvételeit is. Mindezek után arra jutottak, hogy mindkét fél felelős volt a balesetben. Nagyjából 30 százalék felelősség Haydené volt, amiért nem állt meg a stop táblánál, 70 százalék pedig a sofőré, mert túl gyorsan hajtott. Az ilyen jellegű eljárás egyébként megszokottnak mondható arrafelé, gyakran osztják így meg a felelősséget. Orlando Omicini volt az eljáró ügyész, aki a bizonyítékok alapján megállapította, hogy a Peugeot 206 30 éves vezetője a megengedett 50 helyet 70 kilométer/órával haladt a Via Tavoleton, amikor elütötte Haydent. Ugyanakkor az is kiderült, hogy Nicky nem állt meg teljesen a kereszteződés előtti stop táblánál, hanem nagyjából 20 km/h-val haladt a Via Ca’Raffaelli úton, amikor a Peugeot vezetője elütötte.
Ahogy fentebb említettem, Omicini azt is megállapította, hogy az autó vezetője nagyobb részben hibás. Ha betartotta volna a megengedett sebesség korlátot, akkor Hayden simán áthalad előtte, de több ideje is lett volna a vezetőnek elkerülni az ütközést. Az ügy mostantól az olasz bíróságon folytatódik, ahol már az ügyvédek fognak azon hadakozni, hogy ki volt a leginkább hibás az esetben. Az autó vezetőjét gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolják, ami akár öttől tíz évig terjedő börtönbüntetést is jelenthet.
Mindez persze sajnos nem változtat a tényeken. Elvesztettünk egy ikont, bármi is legyen a bírósági hercehurca vége, visszacsinálni már nem lehet a történteket. Nicky Hayden, Nyugodj Békében!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »