Nem kell a bevett gondolkodásmódtól távol helyezkedni, hogy az embernek Svájcról a precíz csokik, és a finom órák jussanak eszébe. Vagy fordítva? Mindegy is, a Young Boys Speed Shop felcuppantotta a motorépítés kusza térképére a Zürichsee partját egy bestiális Scout építéssel. Persze most gonosz, szőrösszívű Hókuszpók vagyok, aki frissen reszelt tormába mártja a kis kék törpikéket, hiszen előrukkoltak már a srácok nagyon szép gépekkel. Került a kezük közé Ducati, Moto Guzzi és még egy sor érdekes dolog. Mind szép is lett. Nem túl különleges, de szép. Érdemes is megnézni az Instagram oldalukat. Aki érzi a favágómotoros vonalat, az el fog ott időzni egy darabig.
Rendkívül nehéz feladat, az újságírói önuralmat olyan szinten próbára tévő misszió a “Miracle Mike” névre keresztelt motorra nem Csodamisiként hivatkozni, hogy Eurüsztheusz és Héra egészen biztosan a fejét fogja, amiért ehelyett az akaraterőt megizzasztó ötlet helyett egy ehhez képest csupán piszmogásnak tűnő feladatsorral látta el Héraklészt annak idején. De mi itt az Onroad.hu-nál nem fogunk hülye viccelődésekkel takarózni. Nem, nem és nem. Nem szabad. Fúj. Inkább nézzük az alapokat. Az Indian Scout-ban, a Polaris tulajdonában lévő márka belépőnek szánt modelljében sokan meglátták a fantáziát. Nem csak huligánkodni lehet vele, hanem maga a brand is ráment a forma kimaximalizálására, így ők maguk is bebobberizálták a saját modelljüket. Ami mellesleg nagyon, nagyon kívánatos lesz.
Nem csoda hát, hogy a helvét motorépítők – műértők kedvéért svájci Sapkák, amiért ezúton is elnézést kérek – meglátták benne a fantáziát. Úgy tűnik, hogy a srácok nem csak azt szeretik, ha bitangul néz ki egy motor, hanem azt is, ha valóban felszaggatja az aszfaltot maga alatt.
Így aztán kapott egy nyúzást jobban bíró, kicsit átvariált nyomatékváltót és kuplungot. Régi bölcselet, hogy ha erősebb járgányt akarsz, akkor csökkenteni kell a súlyt, ahhoz pedig, hogy mindez meg is tudjon állni, kellenek rá harapós fékek. A tankot újrafaragták, de ezt alig lehet észrevenni, mert tartották magukat a gyári, egyébként szép formához. Csak hát éppenséggel ez egy kicsit karcsúbb, és így persze könnyebb. Azért, hogy a blokk a gyári lóerőkön felül teljesítsen, a Swissauto alkatrészeihez fordultak.
Na és persze ami még kellhet, az egy kis Dinitrogén-oxid. Igen, Nitró. Bármikor jól jöhet az egyszeri motorosnak, és persze nem az euforizáló hatása miatt, hanem hogy egy kis teljesítménynövekedésre bírjuk az egyszeri belsőégésű motort. Igaz, ennek használatáról leginkább az a történet jut eszembe, amikor városi, internetokos emberek előadták a Székely bácsinak, hogy a medvét el lehet üldözni, ha az ember hangosan üvölt és kalimpál. Azt mondta rá, hogy “lehet, lehet, de ahhoz gatya kell”. Na, itt sem nagyon más a helyzet.
A megállásról Magura főfékhenger vezérelt Brembo nyergeket újítottak, a futómű jobb működéséért az Öhlins felel. Kell is, hiszen a fenti átalakításokkal együtt, összesen több, mint 50 kilogrammot faragtak le a Scout testéről, ami így nem éri el a 200-at. Mármint nem szárazon, hanem feltöltve. Az erőforrásból pedig 185 lóerőt hoztak ki, ami ha jól belegondolunk közelít az 1:1 kilogramm/lóerő arányhoz. Félelmetes. Ezzel a számmal nem olyan régen az autók világából nemrég még a Koenigsegg házalt, csak hogy elhelyezzük a térképen.
Így aztán mondjon mindenki azt, amit akar, nekem aztán nem kéne. Szeretem én az átépítéseket, de ez olyan bivaly lett, hogy úgysem merném kimotorozni. Persze tartok tőle, ez nem is az a motor, amivel egy jót kellene Mátrázni…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »