A BMW R nineT hiánypótló darabként jelent meg néhány évvel ezelőtt a kínálatban. Ízlésről persze kultúr ember nem vitatkozik, de ha valaki azt mondta volna régebben, hogy a szépségéért tol ki bajor vasat a kereskedés kapuján, azt egyszerűen nem hittem volna el. Ezen változtattak gyökeresen minden boxermotorok urai, amikor azt mondták, hogy na most már csináljunk valami igazán szépet. Sikerült. Már az első darabok is dögletes szemű Mephistoként nyűgözték le a közönséget, talán még az olasz designerek is elismerően csettintettek. Nem csoda, hogy számtalan variánst gyorsan rá is húztak. Lett belőle Urban G/S kivitel, tisztelegve a nyolcvanas évek R80 G/S modellje előtt. Csináltak belőle Scrambler változatot a stílus oltárán, némi terepes felhanggal és olyan széria Akrapovic dobbal, ami önmagában teszi fölöslegessé a potencianövelők széles piacát. A divat nyertesei pedig mi, halandó motorosok vagyunk, akiknek tíz év múlva lesz miből válogatni, ha a normál magyar utakra való motort keresünk.
Na ilyen eddig még nem volt. Pedig a BMW nagyon rajta van, hogy lefedjen minden lehetséges, aktuálisan divatos kombinációt. A G/S Scrambler név azonban még kihasználatlanul árválkodott. A Wunderlich – akik egyébként kiegészítők gyártásában utaznak – azonban kapott a lehetőségen. Csináltak is egy változatot, amiről sokkal inkább elhiszi az ember, hogy terepre való. Igazság szerint a zagyva-parti töltésnél durvább helyszínre én magam nem vinném, hiszen az alap gép önmagában is több, mint két mázsa.
Az Urban G/S ettől függetlenül egy remek alap, ha ilyesfajta átalakításokon töri az ember a fejét. A német vállalat pedig ügyesen játszott rá a névben található G/S jelzőre, ami a Gelände/Straße szavakat rejti magában, ami emberiül annyit tesz: terep/közút. Persze ennél akad talán szebb, vagy pontosabb fordítása is annak, aki bírja a dojcse spráhét. Minden esetre így talán érthető, hogy mit akar kifejezni ez a betűkombináció.
Lépjük is át az alakulóban lévő bábeli zűrzavart, és vonjuk le a legfőbb tanulságot. Ha hosszú túrákra, vagy sárdagasztásra nem is, de a Lőrincit és Apcot összekötő mellékútra, vagy zombiapokalpiszis esetére én biztosan ezt választanám. Utóbbi esetben már csak azért is, mert annyira szépre sikerült a vas, hogy az élőholtak serege nem megtámadna a nyergében, hanem táncra perdülne örömében, hogy közelről láthat egy ilyen átalakított terepfagyizóst.
A német vállalat ajánlata tartalmaz 70 milliméterrel hosszabb rugókat (attól garantáltan ég és föld lesz a szériához képest!), bütykös gumit és meggyőződésesen állítják, hogy ezek nem látvány kiegészítők. Nyilván mind jó minőségű cuccok, de azért hiszi a piszi. A szett tartalmaz még bukócsövet, kézvédőt, csomagtartót, és “minimalista” hátsó sárvédőt, beépített hátsó fényekkel. Izgalmas lett, na!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »