Eljutottunk oda, hogy egy utcai 200 lóerős motor lassan már átlagosnak mondható. Ez a teljesítmény közúton pedig mindenre bőségesen elég, de inkább még sok is. Viszont az USA-ban nem így gondolják. Arrafelé nem új keletű a teljesítmény hajhászás, az MTT már 2000-ben megépítette a Y2K névre hallgató, 320 lóerős gázturbinás motorját, amit 2013-ban frissítettek. Mi is írtunk anno a nem mindennapi gépről.
Igen, egy gázturbinás motorkerékpárról van szó. 320 lóerőt tud és 365 km/h a végsebessége. Amerikában a nagyobb mindig jobb elve gyakran érvényesül és ez alól a motorok sem képeznek kivételt. Tizenhét évvel az első modell után ismét nagyot akar gurítani az MTT: a kitűzött cél ezúttal 420 lóerő és mintegy 800 newtonméter. Mindezt egy Rolls Royce Allison 250-C20B hajtóművel kívánják elérni. Indokot ne keressünk a szándék mögött: egyszerűen azért építik, mert megtehetik. Az erőt valahogy le is kell tenni a földre: a futóműben az Öhlins segít be, a karbon kerekeket pedig a BST szállítja. Videó is akad a 420RR teljesítményről, lehet ámulni:
A keresztelés viszont valószínűleg egy pénteki fél ötös megbeszélésen került porondra. Egy ilyen kaliberű projektnél grandiózusabb nevet is kitalálhattak volna, mint a 420RR. Oké, már az elnevezés is reklámozza a teljesítményt, de ennél fantáziadúsabbat is el tudnánk képzelni. Árról még nem tudni, de annyi biztos, hogy ez már a nagyon nem olcsó kategória.
Amint utcára engedik, valószínűleg az MTT 420RR lesz az új csúcs, lekörözve még a Lightning LS-218 villanygépét is. Gyanús, hogy pont emiatt jelentették be a villanyosok, hogy új erőmű fejlesztésébe kezdtek, amivel a 354 kilométer/órás bonneville-i rekordot döntenék meg. Van rá esélyük, a korábbi 250 helyett már 300 lóerőre is képes lesz az új modell, így az eddigi 341-es tempó is túlszárnyalható lesz.
Szóval a verseny nagyon is valós, gázturbina hajtás a villany erőmű ellen. Szerintetek ki fogja megnyerni?
Cimkék:
Videónk nem friss, de örök érvényű: összeeresztettek egy Casey Stoner által vezetett Fireblade-et két versenyautóval. Mire ment a sportmotor?
Elolvasom »A kérdésre mi biztos nem tudunk válaszolni. Chris Matherson azonban igen: egy versenyen olyat bukott négyszáz km/h-val, mint kevesen a világon!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »