A tervekről részletesen beszámoltunk a közelmúltban, így korábbi cikkünkből mindent megtudhattok róluk. Jelen hírünk apropója nem más, mint hogy tudassuk: a legendás Burt Munro emlékére elindított program a tervek szerint halad. A helyszín még nem Bonneville, hanem a kaliforniai El Mirage, ahol az augusztusi Speed Weeks előtti utolsó felkészülési edzést hajtotta végre a gyári Indian csapat. Azt kell mondani, hogy eredményesen!
Természetesen Lee Munro az, akire mindenki kíváncsi. Hiszen mégis csak az ötven éves világrekordot felállító legenda nevét viseli – sőt valahol az ő vére is csörgedezik az ereiben. Az pedig a jelek szerint nem válik vízzé, ugyanis a ‘Modified Partial Streamliner – Gas 1350cc’ kategóriában az áramvonalas Indian Scout nyergében 186,861 mérföld/órás (298,978 km/h) új csúcsot állított fel. Rajta kívül a gyár két fejlesztő mérnöke is futott az eseményen: Chet Michaelson egy 2015-ös Chief Classic nyergében a ‘Modified-Pushrod Gasoline 2000cc’ kategóriában, míg Dan Gervais egy szintén 2015-ös Scout-tal a ‘Modified-Gasoline 1350cc’ osztályban állított fel új csúcsot.
Lee Munro legelső futása
Lee elégedetten nyilatkozott a rendezvény végén: „Sós felületen futni nem ugyanaz, mint aszfalton. Fontos volt letesztelnünk a gépet a nagy megmérettetés előtt. Azt kell mondanom, hogy a motor nagyon jó benyomást tett rám. Azt érzem, hogy nyugodtan mehetünk augusztusban Bonneville-be, az Indian mérnökei jó munkát végeztek. A blokk is kimondottan erős!” – Persze beszélt a rá nehezedő nyomásról is. – „A Munro nevet viselni ebben a közegben nem kis dolog. Mindenki Burt-höz akar hasonlítani, megismernek és rengeteg szeretetet kapok. Elmondhatatlanul büszke vagyok rá, hogy az ő nevét viselhetem!”
Cimkék:
Sok hülyeséget építettek már a világon. Ez a dodzsem sem különb: azért pattintottak bele egy CBR600RR blokkot, hogy a leggyorsabb lehessen.
Elolvasom »Persze nem a leégésre vagy a darázscsípésre gondolok - az sem kellemes, de mégsem elrettentő. Az aszfalt viszont nem viccel. Nagyon nem!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »