Természetesen egyelőre szó sincs prototípusról, vagy a múltat és a jövőt ötvöző motor bemutatójáról. Mindenesetre egy gondolatsort megér a Suzuki által a közelmúltban benyújtott szabadalmi oltalom. Ebből ugyanis egy rajz nyilvánosságra került, amelyen egy elektromos meghajtású sportmotort látunk. Nincs nevesítve, hogy ez valamilyen jövőbeni GSX-R lenne, csupán annyit definiáltak, hogy elektromos sportmotor. A fazon azonban kétségkívül a korai gixxerekre emlékeztet. Nem is ez az érdekesség benne – annál is inkább, mert a bejegyeztetett védelem nem a formára vagy a háromküllős könnyűfém kerekekre vonatkozik, hanem a hajtásláncra.
A szabadalmi rajzon az látszik, hogy az elektromotort nem a manapság megszokott módon keresztben, hanem ahhoz képest kilencven fokkal elfordítva építették be. Így viszont egy tengelykapcsoló (látszik is a rajzon a karja) és egy hat fokozatú váltó továbbítja az erőt a hátsó kerékre. Az alacsonyan jelentkező nagy forgatónyomaték és a széles használható fordulatszám-tartomány miatt ezeket el szokták hagyni a villanyos gépekből. Persze nem a Suzukié az első hasonló megoldás, de semmiképpen nem megszokott. Mi az előnye? Egyrészt hagyományoshoz közelebb eső vezetési élmény, másrészt a még jobb hajtóerő-elosztás.
Az akkumulátorokat az elektromos hajtómű mellett és alatt tudják elhelyezni. Ennek érdekében egy korai GSX-R-ekre jellemző bölcsővázat látunk a rajzon. Illetve a megszokott üzemanyag-tartály megszűnésével felszabadult hely kihasználását mutatja a hajtómű tetejére helyezett szaggatott vonallal rajzolt bukósisak-sziluett. Mi az esély rá, hogy egyhamar utcára kerül a rajzon láthatóhoz hasonló motor? Valószínűleg elég csekély – inkább a műszaki hátteret akarta másolás ellen biztosítani a Suzuki. Viszont ha mégis megcsinálnák egy régi fazonba illesztve ezt a technikát, az nagyon izgalmas lenne!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »