A nyolcvanas évekbeli izmos superbike stílus szerencsére nem merül feledésbe. Az efféle épített gépek mindig hoznak valami újat, valami izgalmasat – köszönhetően az olyan műhelyeknek mint az AC Sanctuary. Ezek a kisebb műhelyek tartják életben az álmot, amely a superbike kategória hajnalán kezdődött. Most, 2017-ben is született egy valódi csoda, amely egy BMW R nineT-ből igazi különleges múltidéző masinát varázsolt.
Ezúton is köszönjük Brice Hennebertnek, hogy nyitva tartja a szemünket a brutális nagy versenymotorok felé. A 33 éves belga motorépítő négy évig volt a Kruz Company egyik fele, majd a békés elválás után apja régi műhelyében létrehozta saját cégét. A következőkben bemutatásra kerülő BMW az általa létrehozott Workhorse Speedshop első munkája. Míg a Kruz Company fő irányvonala a cafe racer építés volt, Bruce egy teljesen másfajta stílusú motorral akarta megalapozni vállalkozását.
Az első felkérés egy magát csak Mr K-nak nevező motorsport rajongótól érkezett, aki egy BMW R nineT agresszív átalakítását tűzte ki célul. Szerette volna, ha megmarad a neutrális forma, ugyanakkor Brice komolyan belenyúl a motor részleteibe. A tervező nem akart egy újabb flat track gépet alkotni, mert szerinte napjainkban “mindenki” azt épít. Helyette a híres francia verseny, a Moto Tour stílusát vette alapul.
Mr K azonban a Moto Tour versenyek motorjainál még agresszívabb kinézetet szeretett volna látni, ezért Brice a nyolcvanas évek AMA Superbike Championship gépeihez nyúlt vissza némi plusz inspirációért. A vázon és az erőforráson nem akart nagyot változtatni, viszont lecserélte a gyári tankot egy általa készített alumíniumra. Az új tartály feljebb került, és hihetetlenül zömök lett. Versenygépről lévén szó, igazi gyors üzemanyagtöltő csatlakozást és gumicsöves szelepet kapott, hogy “lélegezhessen”.
A gyári ülés helyére az amsterdami Silver Machine által készített alkantara bőrrel bevont kemény versenyülés került. Brice készített új sárvédőket – a hátsóba természetesen a mai elvárásoknak megfelelően ledes lámpa került. A motorra felkerült még egy pár rajtszám tábla is. A táblákon a 163-as szám szerepel – ugyanaz, amivel 1976-ban Reg Pridmore diadalmaskodott az AMA Superbike bajnokságában egy BMW nyergében.
Az első rajtszám tábla kivágásaiban egy hagyományos lámpa és egy erős ledes fényforrás is helyet kapott. A műszerfal és a kormányvégeken lévő indexek a Motogadgettől származnak. A lábtartók a Gilles Tooling céget dicsérik. Az emelőszem az LSL-től, a hátsó rugóstag a Nitron-tól érkezett. Az Accossato gázkar- és markolatok, illetve a Brembo fék- és kuplung munkahengerek teszik még szebbé a kezelőszerveket. A leömlők a készítő saját keze munkájaként születtek és csodás Tyga dobokban érnek véget.
Összességében talán nem túlzás azt mondani, hogy a BMW által némileg a motorépítők kedvéért létrehozott R nineT egy különlegesen szép példánya lett ez a motor.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »