Menetteljesítményében, működésében tehát semmi sokkolót nem nyúlt az X-ADV. Agresszív, tényleg izgalmas a megjelenés – de ettől még nem lesz “kalandrobogó”. Viszont a futóműtől már annál inkább! Itt ugyanis olyat villantottak, amit a tesztkilométerek szaporodásával egyre kevésbé akartam elhinni. Elöl van két 41 millis fordított teleszkóp, amelyek előfeszítése- és csillapítása is állítható. A rugóút valóban becsületes: 153,5 milliméter. A hangolásuk azonban messze felülmúlja a szép aranyszínű rugózó elemek optikáját is. Hátul egy egyszerű központi rugóstagunk van 150 milliméter rugóúttal, amelynek előfeszítését szerszámmal állíthatjuk. Hozzányúlni azonban ehhez sem kellett, jó volt ahogy lejött a gyártósorról.
Akár jó aszfalton kanyargunk, akár éppen megdobja a motort egy-egy útegyenetlenség az ív közepén, nem kell komolyan belekorrigálnunk kormánnyal. Nem is kezd levándorolni az ívről az X-ADV. Egyszerűen szépen megy tovább a kijelölt nyomon. Amikor egyenes vonalban közlekedve futunk kátyús-huplis aszfaltra, akkor is hihetetlen szintű marad a komfort. A nagyon nagy keresztbordákat érezzük meg, de azok sem okoznak komoly kínokat. Egyszóval valóban túraenduro-szintű a rugózási komfort – közben viszont az egész cucc kellően feszes és jól vezethető gyorsabb, váltott ívű kanyarkombinációkban is.
Nagy kérdés persze, mi lesz, ha elhagyjuk a burkolt utakat? Nos, az X-ADV nyilván nem egy off-road motor, így nem is kell komoly terepre vinni. Eléggé dobálós murvás úton, hepe-hupás füves mezőn azonban messze várakozáson felül állja meg a helyét. Nem pattognak el durván a kerekek – pedig a 17-es és 15-ös felniméretek nem kecsegtetnek sok jóval -, uralható marad az eleje és szépen tol a hátulja is. Tehát ahova a 162 milliméteres hasmagasság és a TrailWing abroncsok elegendőek, ott parádésan megállja a helyét. Egy jó hétvégi kirándulás során szétnézni egy kicsit az aszfalton túli világban is, és felfedezni annak páratlan szépségeit – a többségnek erre pont elég is lesz a tudása.
A fékeket is átdolgozták az Integrához képest. Elöl immáron két darab tárcsa található, amelyeket radiálisan felfogatott féknyergek szorítanak össze. Hátul szimpla tárcsánk van, azon egy üzemi- és egy rögzítőfék-nyereggel. A rendszer gumi fékcsöves és független – vagyis hála istennek semmilyen integrációt nem tartalmaz. Vagyis a bal kezünkkel a hátsó-, a jobbal az első kört működtetjük. Mindkettő blokkolásgátlóval van ellátva – ez 2017-ben már nem csak természetes, hanem kötelező is.
A fékhatás abszolút jó: a viszonylag bordázott (vagyis mérsékelt tapadófelületű) gumik ellenére az X-ADV úgy áll meg, mint a szög. Egy darabig bajban is voltam, hogy tartsam meg saját testem tehetetlenségét – aztán a térdprotektorok első idomnak feszítése vált be. Elöl hatalmas kézerő kell, hogy valóban ABS működési tartományba kényszerítsük aszfalton a rendszert. Külön ki kell emelnem, hogy 80-90-es tempóról sorozatosan vészfékezve szinte megállásig a huszadik próbálkozás után sem csökkent a fékerő vagy növekedett a fékút. Aszfalton a kanyarban használt első fék felállító nyomatéka az egyetlen megszokást igénylő dolog – ez átlagosan erős, így érdemes számolni vele vezetés közben.
Mivel az ABS nem kikapcsolható, murván lassítva először nagyon hosszú fékutat hagytam. És az is lett, mert a hátsót használtam intenzíven, az elsőt csak úgy óvatosan. Majd rájöttem, hogy ha ugyanúgy fékezek, mintha burkolt úton lennék, a blokkolásgátsó ellenére nagyon érdekes módon hatékonyan lassít az X-ADV. Ehhez nyilván kellenek a gumik is – de lehet, hogy van valami turpisság az ABS programjában is. Erről olvasni ugyan nem olvastam, viszont tényként ki merem jelenteni: bátran használható a fékrendszer terepes viszonyok mellett is. Teszi a dolgát szépen.
A harmadik oldalon további érdekességek mellett a teszt végső következtetéséig is eljutunk. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »