A rendőrség kétkerekű tagjai a legprofibbak közé tartoznak szerte a világon. Vezetéstechnikailag magasan képzettek, az ítélőképességük és a reflexeik gyorsak. Ám ők is emberek és megesik, hogy hibáznak. Számos kerékpár- és futóversenyen nyújtanak szolgálatot, ahol a versenyzők útvonalát biztosítják és egyéb segítő feladatokat látnak el. Mivel egy motorkerékpár sokkal mozgékonyabb a négykerekű járműveknél, így kézenfekvő, hogy ők kísérik a mezőnyt. A jelenleg is zajló Giro d’Italia egy rangos és nagynevű kerékpáros esemény, amelyen most olyan baki történt, amely nem vet jó fényt a motorosokra. Ugyanis az útvonal biztosítást végző rendőr maga okozott tömegbalesetet.
A bukta vasárnap történt, a kerékpárverseny kilencedik szakaszán. A történet viszonylag egyszerűen néz ki és nagyon hirtelen zajlott le, mint a balesetek általában. Egy motoros rendőr vesztegelt az út szélén. Benne elakadt egy bringás versenyző, aki azonmód egyből el is esett, több társát is magával rántva. Kicsivel több mint tizenkét kilométer volt már csak hátra a napi szakaszból – így a bringások tekerték a gépeket, ami a csövön kifért. Felvették a támadópozíciót, egymás mögé bebújva esélyük sem volt észlelni az út szélén megálló rendőrmotort. Az ütközéstől elvesztette az egyensúlyát az egyik kerékpáros versenyző, de a felvételen jól látszik, hogy a motoros sem tudott talpon maradni – ez sokat elárul a találkozás erejéről. A felbukó biciklisen több társa is keresztülesett, néhányukat pedig magával rántotta. Szerencsére senki nem szenvedett súlyos sérülést – egy ujjtörést leszámítva – azonban egyikük kénytelen volt feladni a napi szakaszt, míg három top versenyző is értékes perceket vesztett a baki miatt.
Még mindig nem tisztázott, hogy miért állt meg a rendőr az út szélén. Ráadásul kanyar után! Azonban a verseny szervezői bíznak benne, hogy ez a kis mutatvány nem rombolta porig az útvonalbiztosító motoros rendfenntartók becsületét a további versenyeken. Többen megkérdőjelezték a motorosok szükségességét az efféle rendezvényeken, azonban egy hibás döntés miatt nem kellene az egész csapatot leírni. A helyes magatartás úgy nézett volna ki a motoros útvonalbiztosító részéről, hogy ha hirtelen bármiféle okból kifolyólag meg kell állnia, akkor azt nem az úton teszi, hanem teljes terjedelmében lehúzódik és a padkán áll meg. Ez nem teljesen valósult meg, ezért történt a galiba.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »