Ahogy filmekből, színészekből, zenékből, úgy motorokból is vannak örök ikonok, ideálok. A következőkben tárgyalt legendákat most bárki megveheti egy árverés keretein belül, ugyanis a Concorso d’Eleganza Villa d’Este eredeti aukciós háza, az RM Sotheby’s egy igazi gépcsodákból álló kollekciót hirdetett meg. Ez a valaha készített legvarázslatosabb motorokat is tartalmazza. Az aukció helyszíne mi más is lehetne, mint a motorok egyik őshazája: Olaszország, a Comói-tó partja. A “Motor ikonok: Café Racertől superbike-ig” húsz darabból álló kollekciója a világ legikonikusabb motorjai közül is tartalmaz néhányat, többek között az elmúlt száz évből legendás versenyek győztes masináit is.
A kétkerekűek élén a legendás 1928-as Brough Superior SS100, vagy becenevén a “Moby Dick” áll. A járgányt a motorok Rolls-Royce-aként is szokták emlegetni. 1931-ben 1’140 köbcentis motorjának köszönhetően a Motor Cycling Magazine a “világ leggyorsabb egyéni tulajdonban lévő gépe”-ként értékelte. A jelzőt nem alaptalanul kapta, rendesen meg is dolgozott érte: 115 mérföld/óra (mintegy 185 kilométer/óra) végsebességet mértek nála. A kétkerekű minden gyűjtemény legbecsesebb éke, nála egyedibbet nem is találhatna az ember. Becsült licitzáró árát 500’000.- és 700’000.- euró közé várják.
A kollekció következő fényes csillaga egy 1936-os Brough Superior SS100, egyike az egész világon csupán százkettő darab, Matchless motorral gyártott SS100-nak. Műszaki állapota hibátlan, várt eladási ára: 180-250 ezer euró is lehet. De itt van ugyanebből a márkából még a Brough Superior SS100 750, vagy más néven a “Baby Pendine”, amely a 2013-as bonneville-i sebességteszten új rekordot állított fel. Ő várhatóan már 100-150’000.- euró közötti áron gazdát cserélhet.
A “Moby Dick” mellett a másik trónkövetelő az 1957-es ex-Scuderia Duke Gilera 500. Ez a négy hengeres példány egyike a Gilera által készített utolsó tizenöt 500-as GP motornak. Még Derek Minter, John Hartle és Phil Read is versenyeztek vele. Igen ritka az olyan alkalom, amikor egy ennyire különleges motorra tehet szert az ember, ráadásul teljesen eredeti állapotában! Ennek megfelelően becsült licitzáró ára 380’000-450’000 euró lehet!
A börze természetesen csak az olasz szupergépekkel lehet teljes: a négy MV Agusta felajánlásával a vevők sem lesznek csalódottak. A csoportot fényesíti a 2010-es MV Agusta 500, amely az 1972-es három hengeres versenygép tökéletes másolata. Ráadásul a világbajnok Giacomo Agostini által alkotott hat motor utolsó példánya – várt ára így nem is kevés, 200’000.- és 250’000.- euró között is lehet.
Augustin Sabatié-Garat, az RM Sotheby’s tagja a következőt nyilatkozta: “Minden kétséget kizáróan a Motor Ikonok az egyik legnagyszerűbb kollekció, ami valaha eladásra került. Kiváltság és öröm számunkra, hogy prezentálni tudunk a legkívánatosabb amerikai, angol és olasz motorok közül néhányat egy gyűjteményben, egy helyen és egy aukció keretein belül.” – Szavainak súlyát támasztja alá például még az az 1963-as Norton Manx 30M, amelyről azt beszélik: Jack Ahearn ezzel nyerte meg az 1964-es Grand Prix döntőt. Őt akár már 50’000.- és 70’000.- euró közötti aprópénzből is hazaviheted!
Zárásként még három, különböző márkák által készített különlegességgel zárjuk a sort. Lesz itt egy 1954-es BMW RS 54, egyike azon huszonnégy példánynak, amelyeket később Kurt Busch tárolt. Becsült licitálási ára 125’000-175’000 euró. Érdekes módon szinte “aprópénzért” szerezhető meg az az 1919-es Indian Powerplus Board Track Racer, amely egyike a valaha épült legősibb motoroknak: 50-70 ezer euró közé várják az eladási árát. Az 1937-es Zündapp K800-ast pedig már potom 20’000.- és 35’000.- euró között hazaguríthatod a garázsodba!
További fotók a galériában találhatók!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »