A lista a tavalyi adatok alapján a nagy víz túlpartján készült. A tízezer dollár, azaz cirka három milla körüli ár arrafelé az olcsó/megfizethető motorokat takarja. Természetesen ezeken a típusokon kívül léteznek mások is ebben a kategóriában. Egy olyan válogatás következik, amelyben a retrótól a sport motorig mindenki találhat kedvére valót.
Eddig a V7 II Stone volt a legolcsóbb modell a Moto Guzzi kínálatában. Azonban a 744 köbcentis, 41 lóerős erőforrásával talán kissé alulméretezettre sikerült, ezért is volt nagy a várakozás az új modelleket illetően. Az új V9 850 köbcentis V-Twin motort kapott, és egyből két változata is megjelent, az egyik a Bobber, a másik a Roamer. Pár száz dollárral lett drágább elődjénél, így a lista sereghajtójaként szerepel a válogatásban, kicsivel 10 ezer dollár feletti árával. Itthoni listaára: 3’200’000.- forint.
Az Indian Európában kevésbé népszerű, de Amerikában annyira lenyűgözte a szakírókat, hogy az első Scout 2015-ben az év motorkerékpárja lett. A tavalyi évben a siker folytatásaként jött az újabb kiadás, a Scout 60. A különbség a kettő között árban 2’300 dollár – ennyit olcsósítottak az új modellen. Az új Scout 60 öt fokozatú váltóval jött ki (hat helyett), és talán egy cruiserbe elég is ennyi fokozat. Ezzel együtt 134 köbcentiméterrel csökkent a lökettérfogat is (999 az 1’133 helyett). Ára 9’000 dollár (2’700’000.- forint) alatt van.
Szokatlan lehet egy KTM ilyen listában. Pedig a Herceg tartja a 9’000 dollár (2’700’000.- forint) körüli árát, és számos rajongója van. Továbbra is egy kitűnő egyhengeres az új Duke 690, lenyűgöző kanyarodási képességekkel. A Suzuki SV650-nel és a Yamaha XSR900-al együtt 2016 feltörekvő típusai voltak. Úgy néz ki, hogy marad ebben a csapatban idén is, megfizethető áron, ami nem változik. Hazai ára: 2’589’000.- forint.
A Triump 2016-ban nagyon jó évet zárt, talán az eddigi legjobbat. Ebben az évben a hinckley-i gyár két új Speed háromhengerest is csatasorba állított, kibővítették az Explorers családot, és három új motor hajtja az öt új Bonneville típust. A legolcsóbb az összes közül új Street Twin volt: 8’700.- dollár (2’600’000.- HUF). A Triumph klasszikus utcai sorozatának tagját egy új, vízhűtéses 900 köbcentis, párhuzamos Twin motor hajtja. Belépő modellnek nem rossz.
A XSR900-ast továbbra is a Yamaha mára már bevált, 847 köbcentis, vízhűtéses, három hengeres DOHC motorjával szerelik. Mind az FZ-09, mind az FJ-09 számos díjat nyert ugyanezzel az erőforrással, az XSR eltérő stílusa azt mutatja (mutatta), hogy a gyártó nyitni kíván(t) a retro irány felé is. Mivel az FZ-09 kiskereskedelmi ára hihetetlenül alacsony, 8’200.- dollár (kevesebb mint 2 és fél millió forint) volt, az XSR-t sem rakhatták magasabb polcra. (Itthon az XSR900 3’348’000.- forintról indul, amiben már benne van az ABS és a kipörgésgátló.)
A második oldalon tovább mennek lefelé a listák az árcédulákon. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »