Vannak olyanok, akik bármennyit megadnának egy különleges motorért, és pénzük is van rá. Elég szűk a keresztmetszet, de néhány gyártó azért lát fantáziát luxus igények kielégítésében. Legtöbbünk számára elérhetetlenek a vasak, de azért érdekesek. Felmerül a kérdés, hogy mi értelme van ezeknek a motoroknak, hiszen kevéssé valószínű, hogy használják is őket. Talán befektetésként vásárolják őket, vagy pedig szimbólumként állnak a garázsokban, mint a személyiség kifejeződései… hogy a tulaj elmondhassa: az utcában neki van a legdrágább motorja. Vagy a városban.
Ezt a motort a Confederate Motor Co. tervezte. A különleges acél vázszerkezet egyedi megjelenést kölcsönöz a gépcsodának. Ha a tulaj mégis elővenné a vitrinből, van benne erő is, izgalmas lehet vezetni. Az ára 110’000.- amerikai dollár (szűk 32 millió forint).
A Flying Eagle kicsit kevesebb mint száz éves oldtimer, tehát ez a Royal Eagle Company által gyártott régi motorkerékpár elsősorban ezért ilyen drága. Természetesen tökéletes műszaki állapotban, ezt is különleges élmény lehet vezetni, de inkább múzeumi darab. Ára 120’000.- dollár (közelíti a 35 millió forintot).
A következő, listánk nyolcadik helyezettje a Harley-Davidson Rocker. Első ránézésre nem is olyan különleges. Egy ismert német cég, a House of Thunder tervezte, a világ talán legismertebb motor márkájának legkeresettebb gyártmánya. Azért szerepel a listán, mert egy aukción konkrétan kifizettek érte 130’000.- dollárt (vagyis majdnem 38 millió forintot).
A világ első sorozatgyártású motorkerékpárját sem adják bagóért. A Hildebrand és Wolfmüller az egyik legexkluzívabb motorkerékpár a világon. Jelenleg egy magángyűjtemény része. Ez a kerékpár értelemszerűen azért ennyire drága, mivel a történelem része. Több mint ritkaság, ez az egy van belőle. Motorja kéthengeres és négyütemű. Ára pedig 150’000.- dollár (43,5 millió forint).
Különlegessége az egyedi léghengeres meghajtásban, illetve a hátsó kerék tengelyközéppont nélküli kialakításában rejlik: igazi műszaki csemege. A stílus persze egyértelműen Harley, de ennek a choppernek a megjelenése mégsem hasonlítható egyetlen más motorhoz sem. A technológiát illetően vannak további fejlesztések is, pár év múlva talán találkozhatunk az utakon hasonló motorokkal. Ez a Harley lenyűgözően szép, de az árát is megkérik: 155’000.- dollárba (mintegy 45 millió forintba) kerül.
Ez a gyönyörű és egyedi motorkerékpár is eszméletlenül drága, ugyanakkor hasonlóan tetszetős is. Különlegessége a 225 lóerős alumínium ötvözetből készült motorblokk. A denveri székhelyű gyártó Titanium sorozatának tagja az Eccose. Az anyagfelhasználást illetően van benne bőven szénszálas technológia, titánium és kerámia is, amelyek egyelőre még nem tipikus motoralkatrész alapanyagok. A kínai másolatokra valószínűleg még sokat kell várni, bár érdekes, hogy ott a hírek szerint már elindult a forgalmazása: cirka 300’000.- dollárért (87 millió forintért) vesztegetik).
Ehhez a legendás és egyedi motorkerékpárhoz is nehéz lenne alkatrész donort találni, úgy néz ki, hogy nincs több belőle a világon. Valaha az Egyesült Királyságban készült, két hengeres, 250 köbcentis motorral. Előkelő helyét nyilvánvalóan nem a gyorsaságának köszönheti. A negyedik legdrágább a listánkon, ára 400’000.- dollár (bő 127,5 millió forint) – ennyiből már egy londoni garzon is kijönne…
Kétségkívül az egyik legjobb módszer bármilyen tárgy értékének növelésére, ha bearanyozzuk. Ezzel az egyedi építésű chopperrel is ezt művelték. Gusztus dolga. Egyértelműen nem használati tárgy, kiállításokon és motorshow-kon van a helye. Ára: 500’000.- dollár (145 millió forint).
A név jelentése magyarul: nagyon ritka sündisznó. Vicces fantázianév, de nem ezért ilyen drága. Szintén nem mai darab, a második világháború idején gyártották, mindössze négy darab készült belőle, ezért is egyedülálló. Versenymotorról van szó, ez a típus a ManTT-n is szerepelt valaha, és bár győzelemmel is dicsekedhet, megbízhatatlan híre volt. Azért akadtak eredmények is: 1949 és 1954 között 24 futamgyőzelem, hét 2. helyezés, és egy világbajnoki cím. Ez a legdrágább veterán: ért már 750’000.- dollárt (azaz 217,5 millió forintot) is egy aukción.
Első helyezettünk is igen illusztris darab, különlegessége az, hogy az egymilliomodik Harley-Davidson, amit 1903 és 2010 között gyártottak. Egy őrült milliárdosnak, aki szeret motorozni, a legjobb választás. (Kérdés, hogy egy új fényezés mennyivel csökkentené vagy növelné az árát, az mintha nem sikerült volna olyan jól.) Hat hengeres motor a lelke (!), egyedi stílus és dizájn a körítés. Na mondjuk ez kicsit tényleg túl van árazva, igazából egy marketing termékről van szó. Kétségkívül ez a világ legdrágább motorja, de valahogy mégsem illik ide, főleg a dobogó első fokára. Az a helyzet, hogy ha tömör aranyból készülne, a súlya alapján akkor sem jön ki a matek, az eszmei ára ugyanis kerek 1’000’000.- dollár (290 millió forint).
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »