A Harley-Davidson 2014-ben mutatta be Street 750-es modelljét (tesztjét ide kattintva olvashatod el), amely valóban merész kísérlet volt az amcsik részéről. Hiszen minden tekintetben erősen feszegették azon szempontrendszer (alsó!) határait, amitől a márka hívei vakon követték a legendás logót. Világviszonylatban nem tudom, mennyire lett sikeres a modell – Magyarországon nem tűnt különösebben fel az utcákat elárasztó 750-esek tömkelege. Most azonban derült égből az arcunkba toltak egy új változatot, amely így elsőre ezerszer izgalmasabbnak tűnik! Ő lett a Dark Custom stílusjegyekkel felvértezett Street Rod.
Az alap Street 750-est nagyjából teljesen átdolgozták. Új a vázgeometria, megváltozott a testhelyzet, a gyár szerint sokkal jobb lett a masina kormányozhatósága, vezethetősége – a 32 helyett 27 fokos villaszög tényleg komoly változás! A megváltozott testhelyzet eredményeként a pilóta immáron nem krúzolósan, hanem sokkal aktívabb pózban helyezkedik el a nyeregben. Persze hozzányúltak a futóműhöz is: elöl 43 milliméteres fordított teleszkópok, hátul külön gáztartályos rugóstagok segítik a jó úttartást – utóbbiak munkatartománya harmadával hosszabb lett.
A dinamika fokozásához nem ártott a Revolution X™ 750 V-Twin blokkon is melózni egy cseppet – nem volt rossz az alap 750-es, de azt az igazán igazi Harley-fílinget tényleg éppen csak hogy át tudta adni. Hogy ez megváltozhasson a Street Rod esetében, a mérnökök alapjaiban módosítottak a két hengeren belül nagyjából mindent. Így növekedett a középső tartományban leadott nyomaték (tíz százalékkal), jobb lett a csúcsteljesítmény (húsz százalékkal) és nőtt az egész fordulatszám-tartomány is (ezerrel többet pörög). Reméljük, a gázreakció élénksége is megváltozott – ez dobná a legnagyobbat.
Természetesen mindehhez jobb fékek is kellettek – az elődé már ott is éppen megütötte a minimumot. Itt azonban már két 300-as tárcsa található a 17-es első keréken – a blokkolásgátló természetesen alapfelszereltség. Bízom benne, hogy a fékek teljesítménye mellett adagolhatóságuk is jobb lett – egyre izgalmasabbnak tűnik a Street Rod, na! Ó, és még egy király dolog: a dőlésszöget az eddigi 28,5° helyett 37,3° lett a jobb, míg 40,2° a bal oldalon. Ígéretes változás!
A fentiek persze mind nem nagyon látszanak – na jó, a plusz féktárcsa az igen. Viszont amilyet az egész vas fizimiskája javult, az azonnal odarántja az ember tekintetét. A határozott megjelenést a Harley-Davidson Dark Custom™ stílus (és a Flat-track imázs) garantálja, amely nagyon erős céltudatosságot sugall. A lapos drag-típusú kormány is agresszíven néz ki, de a legkirályabb mégis a kormány végére szerelt visszapillantó tükrök megjelenése. Ráadásul ezeket a markolat alá vagy fölé is fel lehet szerelni, és szabadalmazás alatt lévő dizájnt kaptak, amely révén úgy lehet azokat visszahajtani, hogy nem zavarják a motoros kezét.
Az új ülésformát úgy tervezték, hogy a motorost szilárdan tartsa ülő helyzetében, az ülésmagasságot pedig 765 milliméterre növelték. Így a vezető jobban látja az utat. A Street Rod új kovácsolt alumínium fék- és váltókarokat kapott, valamint hátratolt alumínium lábtartókat, amelyek javítják a vezethetőséget és álló helyzetben a legtöbb motoros számára könnyebb talajfogást biztosítanak. Ez utóbbira nagyon nagy szükség is volt!
Mathew Weber, a Harley-Davidson főmérnöke így foglalta össze mindezt: “A Street Rod új, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorját tüzesebb vezérműtengelyek, hatékonyabb öblítésű hengerfejek, magasabb kompresszió viszony és magasabb leszabályzási fordulatszám jellemzi. Minden porcikája figyelemreméltó. Ehhez passzoló vázat, vagány kormánykezelést, agresszivitást szántunk ennek a motornak, amely a városi forgalomhoz és a hegyi szerpentinekhez egyaránt tökéletesen megfelelő. Karakterjegyei, valamint az üléspozíció, a hátratolt lábtartók és a széles kormány együttesen tökéletes kezelést biztosítanak a motoros számára. Az, hogy a Street Rod megjelenése ennyire dögös – és ennyire megfelel az eredeti elképzeléseinknek – bennünket is inspirál.”
Őszintén megvallom, alig várom, hogy megérkezzen a tesztmotor belőle Magyarországra!
További képeket a cikk alatti galériában találsz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »