A felelősségteljes motorosok rendszeresen eljárnak tréningekre. Tudják, hogy a vezetéstechnika fejlesztése komoly fegyver a biztonságosabb motorozás felé. (Nem véletlenül ezzel a témával foglalkoztunk első élő beszélgetős műsorunkban.) Egy ilyen képzésen sokat dolgozunk azon, hogy ne merev tagokkal, görcsösen kezeljük a motort, hanem lazán, könnyedén. Fontos elhinned, hogy valóban le tudod dönteni kis tempónál is a vasat. Ha laza vagy, sokkal könnyebben mennek a szűk helyeken való irányváltások is. Viszont amit a lenti videón láthatsz, azt tuti egyik hazai képzésen sem fogod megtanulni!
Valahol Nigériában kapták lencsevégre a fekete srácot, amint helyi viszonyok között átlagosnak nevezhető paripájával egyáltalán nem átlagos dolgokat művel. A film elején egy helyben forog egy keskeny, két sávos úton – de nem ül a motoron, hanem könyököl! Sarka a földön, és hulla lazán forog körbe-körbe egy helyben. Aztán kiderül, hogy ez tudásának még csak egy kis szelete, mert felpattan a gépre, és ekkor következik az igazi tűzijáték!
Ahogy a tank fölött állva, kezeivel a levegőben össze-vissza kalimpálva állandóan centi pontossággal fordítja irányba a járgányt, az valóban meseszerű. Elég plasztikusan cáfolja, hogy szükség lenne a kormányra, és testtel ne lehetne precízen irányítani egy motorkerékpárt. Hogy megpróbáljátok-e utánozni, abban inkább nem foglalok állást…
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Két teljesítményszinttel kínálja majd a KTM a 790 Duke-ot. Az osztrák gyártó szerint már jövőre a szalonokban lehet a motor.
Elolvasom »A városi mobilitást remekül megoldó Kumpan modellcsalád újdonságként lép a hazai piacra. Robogó, roller, és akár 150 kilométer hatótáv. (x)
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »