A felelősségteljes motorosok rendszeresen eljárnak tréningekre. Tudják, hogy a vezetéstechnika fejlesztése komoly fegyver a biztonságosabb motorozás felé. (Nem véletlenül ezzel a témával foglalkoztunk első élő beszélgetős műsorunkban.) Egy ilyen képzésen sokat dolgozunk azon, hogy ne merev tagokkal, görcsösen kezeljük a motort, hanem lazán, könnyedén. Fontos elhinned, hogy valóban le tudod dönteni kis tempónál is a vasat. Ha laza vagy, sokkal könnyebben mennek a szűk helyeken való irányváltások is. Viszont amit a lenti videón láthatsz, azt tuti egyik hazai képzésen sem fogod megtanulni!
Valahol Nigériában kapták lencsevégre a fekete srácot, amint helyi viszonyok között átlagosnak nevezhető paripájával egyáltalán nem átlagos dolgokat művel. A film elején egy helyben forog egy keskeny, két sávos úton – de nem ül a motoron, hanem könyököl! Sarka a földön, és hulla lazán forog körbe-körbe egy helyben. Aztán kiderül, hogy ez tudásának még csak egy kis szelete, mert felpattan a gépre, és ekkor következik az igazi tűzijáték!
Ahogy a tank fölött állva, kezeivel a levegőben össze-vissza kalimpálva állandóan centi pontossággal fordítja irányba a járgányt, az valóban meseszerű. Elég plasztikusan cáfolja, hogy szükség lenne a kormányra, és testtel ne lehetne precízen irányítani egy motorkerékpárt. Hogy megpróbáljátok-e utánozni, abban inkább nem foglalok állást…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »