Az Onroad.hu olvasói valószínűleg nem értik, miért írok ilyen lelkesen egy szemüvegről. Hiszen sosem láttatok abban. Nos, 13 éves korom óta szükségem van látásjavító eszközre – csak pont a motorozás miatt utáltam meg annyira az ókulárét, hogy áttértem a kontaktlencsére. Maximálisan elégedett is voltam vele, azonban a sors úgy hozta, hogy 2016-ban rengeteget kínlódtam vele. Így amikor felkérést kaptam, hogy hosszú távon teszteljem a Motoflywear újdonságát, gondolkozás nélkül elvállaltam. Aztán csak estem egyik ámulatból a másikba…
Videónkban részletesen bemutatkozik a szemüveg, gyakorlati tapasztalatokkal együtt. Sőt, két feltárt gyengéje is kendőzetlenül kiderül a végén!
Azt a szeptember 19-i napot soha nem felejtem el, amikor egy BMW Motorrad Intenzív tréning után kiszaladtam a Szemrevaló Optikába Újpestre, hogy átvegyem az elkészült Motoflywear szemüvegemet. Először persze egy végtelenül részletes látásvizsgálaton kellett átesnem – ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a dioptriás lencse valóban tökéletes legyen. És az lett. Olyan mértékben, amit nem tudok sem elmondani, sem leírni. Aznap kivettem a kontaktlencséket – még akkor is meg voltam győződve róla, hogy amúgy hibátlanul látok velük -, majd soha többet nem tettem be őket a szememre.
Ugyanis a szemüveg kialakítása, a keret konstrukciója és főleg a lencse átgondolt és motorozáshoz is optimalizált csiszolása olyan látási élménnyel ajándékozott meg, hogy az így közel öt hónap elteltével (igen, a videót régebben vettük fel) is felfoghatatlan. Minden élesebb és részletgazdagabb lett. Hazafelé nem értettem, miért látok be az emeleti irodák ablakán is élesen, mitől változott meg a BMW F700GS műszerfala – és hosszú napokig csodálkoztam, milyen szépek a gyerekeim. Pedig láttam őket már azelőtt is – de valahogy megváltozott az arcuk. Holott nem – de az én látásom igen.
Sajnos azóta én sem motoroztam annyit, mint szerettem volna – de ahhoz bőven eleget, hogy kiismerjem a Motoflywear-t a gyakorlatban. Hiszen ez a szemüveg alapvetően azért született, hogy motoron, bukósisakban kínlódás nélkül használhassuk. Ezen a téren pedig elképesztő, amit nyújt. Az Alpha keretének kialakítása miatt alig fúj alá a menetszél, így – ez majd nyáron lesz lényeges – elég csak nagy tempónál lecsukni a sisakplexit. Szintén a keret zsenialitása, hogy szemöldökünk soha nem ér a lencséhez, így összekoszolni sem tudjuk. A motoros szár tényleg tökéletesen működik: egyetlen pillanatra nem érzed, hogy van rajtad szemüveg. Csak valószínűtlenül élesen látsz – még a tükröket is, mert a dioptriás lencse becsiszolásánál még erre is figyeltek.
A Motoflywear webshopjában teljesen személyre szabottan rakhatod össze saját szemüvegedet. Keret frontrészekkel, szárakkal és lencsékkel kedvedre variálhatsz – nekem például mostanra a színtelen keret és a fekete szár együttese jött be a legjobban. Kipróbáltam a fényre sötétedő lencsét – ez is remek cucc, mert nem UV-re reagál, így a szűrős sisakplexi mögött is tökéletesen működik. Ez utóbbi a munkám miatt nem vált be – visszanézve a videókat be kellett látni: minimum illetlenség fekete szemüvegben beszélni kedves nézőinkhez. (A civil életben persze maga a tökély!) Így azóta áttértem egy átlátszó, de szintén törhetetlen anyagú lencsére.
Összességében a Motoflywear egy páratlanul átgondolt és tökéletesen kifejlesztett termék. Friss, most indul a piacon – öt havi viselés után én mégis egészen kiforrottnak érzem. Amennyiben te is szeretnél hibátlanul látni az élet minden pillanatában és a motoron is, és ez utóbbit kompromisszumok nélkül, vidáman megélni, akkor neked találták ki. Ahogy nekem is.
A cikk ezzel véget ért – de valójában nem, mert hamarosan egy részletesebb termékbemutató videóval is jelentkezünk. Illetve megtudhatod majd azt is: hogyan oldódott meg a párásodás problémája – amire a fenti filmben még csak utaltam.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »