A Harley-Davidson Road King az amerikaiak igazi nagybetűs cirkálója. A többi vagy csopper, vagy túragép, vagy utcai mindenes – ez viszont egy igazi cirkáló. Most viszont eljött annak az ideje, hogy az utak királya is megkapja a Harley új 1’750 köbcentiméteres erőforrását. A Milwaukee-Eight névre keresztelt 107 köbhüvelykes blokkot használja a 2017-re megújított nagyvas.
A Harley-nál a fejlesztéseket hagyományosan szűk marokkal mérik. A többi újdonság szokásos módon marginális: más kormány, krómozott helyett fekete alkatrészek, kicsit hosszabb oldaldobozok, ééééééés nagyjából ennyi. Érdekesség amúgy, hogy mindösszesen ez a cég kilencedik (igen, tényleg csak ennyi!) nagy V2-es motorja. Elég komolyan rámentek a hengerfej olajhűtésére, amivel nyilván a károsanyag-kibocsátási normáknak is igyekeztek megfelelni.
Az alapjáratot sikerült levinni 850-es percenkénti fordulatszámra, amivel elég ördög hangja lehet! Természetesen fejlesztettek a futóművön is, amit Mackó anno piedesztálra is emelt a Road Glide Ultra tesztjén. Gondolom, hasonlóan tökéletes rugóstagokat és teleszkópokat raktak ebbe a katonás jószágba is.
Úgy látszik a Harley mostanra igazán belehúzott a minőségi, komoly motorok gyártásába. Nem hiába kaszálta el a Polaris minden más márkáját az Indianon kívül, másként nem bírnák a versenyt a sokad-virágzását élő legnagyobb honfitárs márkával.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »