Alig néhány napja írtuk meg, hogy a jelenleg gyártott BMW R1200GS alapjain a Touratech piacra dobott egy akár új típusnak is nevezhető kittet, amely a Rambler fantázianevet kapta. A magyar sajtóban nem sok teszt olvasható az egykori BMW HP2-ről, az Onroad.hu-n természetesen van – méghozzá egyetlen igazi versenytársával, a KTM 950 SER-rel hasonlítottuk össze. Akkor azok a motorok talán kicsit meglőzték a korukat, vagy egyszerűen a szériagyártáshoz szükséges darabszám erejéig nem volt rájuk elegendő kereslet. Mindenesetre a két nagy európai gyártó majdnem együtt dobta piacra őket – és majdnem egyszerre abba is hagyták a forgalmazásukat. Nem voltak hosszú életűek – sajnos.
A Touratech BMW R1200GS Rambler talán azért lehet sikeres, mert nem sorozatban készülő modell. A mai bajor boxer technikán alapszik, de igazából akármilyen kis darabszámban készül is, meg fogja érni a német cégnek. Márpedig néhány szent őrült biztosan lesz, akiknek éppen erre van szüksége. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy milyen áron mennek a használt, tizenéves HP2-k. Brutális… Viszont a Rambler első cikkéből egy dolog nekem nagyon hiányzott. Egy rendes videó. Na most itt van, nézzük!
Az első anyagban körülbelül olyan helyeken és sebességgel motoroztak a két új Touratech-BMW-vel, ahol és ahogy egy sportmotorral is el lehetne menni. Igazán durva off-road a fenti filmben sincs (még), de legalább egy kicsit életszerűbben használják benne a Ramblert. Reméljük, jön ennél még igazibb is idővel!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »