Szokás szerint ejtsünk szót három magyar anyanyelvű motorosunkról is. Most már csak az összetett eredményüket kiemelve. A román zászló alatt motorozó Gyenes Emánuel (bár ugyanott tankolt mint a Hondások és ő is azóta cipeli az egy órás büntetést!) behozta KTM-jét a fantasztikus 17. pozícióban! A piros-fehér-zöldben motorozó Dési János a szintén nagyon előkelő, a középmezőny derekát jelentő 56. helyen végzett, míg a szerb színeket képviselő Saghmeister Gábor 73. lett. Gratulálunk fiúk!
Elég udvariatlan módon így a legvégén ejtsünk szót a gyengébbik nemről is. Ugyanis bármilyen brutálisan kemény verseny is a Dakar Rally, mégis vannak a mezőnyben hölgyek is! Laia Sanz nevét sokan ismerik a terepralli kedvelői közül: a roppant vonzó spanyol lány összetettben 16. helyre hozta KTM-jét. Tehát Laia nem csak csinos, hanem baromi kemény csaj is: rengeteg férfit megszégyenítő módon motorozik! Azonban nincs egyedül a mezőnyben! Orosz színekben indult még egy Husqvarnával Anastasiya Nifontova, aki élete első Dakarján 75. lett! (Adatlapján szétnézve azt is megtaláljuk, hogy Washingtonban született, de azt is, hogy többek között a Moszkvai Rendőrség is szerepel a támogatói között!)
Aztán 81-es rajtszámmal indult és a 80. helyen futott célba egy másik spanyol hölgy. Rosa Romero Font ráadásul egy évvel korábban született nálam, így még csitrinek sem nevezhetjük. Tudom, illetlenség egy hölgy életkorára célozgatni, de ebben az esetben ez igenis pozitívum: 48 évesen és nőként ezt végigcsinálni nem is csak tiszteletet érdemlő dolog, hanem egyenesen csodálatos!
A Dakar Rally Dél-Amerikába költözése óta állandó gond az időjárás. Az idei verseny tervezett távja közel 9’000 kilométer volt, ebből 3’000 esett a hegyi részekre. Az előzetesen felírt, komoly navigációs feladatokat támasztó gyorsasági szakaszok összes hossza bő 4’000 kilométer lett volna. Azonban megint – sajnos már szokás szerint – napok maradtak el kompletten, illetve kerültek jelentős lerövidítésre. Ez pedig nem jó sem a versenyzőknek, sem a szurkolóknak. Ideje lenne talán elgondolkozni rajta, hogy a már úgyis csak a nevében Dakart visszavinni az “igazi” otthonába. Persze ez csak az én kósza álmom – az esély körülbelül annyi rá, mint hogy így utólag odaadják a Hondának a dobogó két felső fokát. Nem sok.
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 00:30:29 | – | – |
2 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 00:30:29 | – | – |
3 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 00:30:47 | 00:00:18 | – |
4 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 00:31:02 | 00:00:33 | – |
5 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 00:31:54 | 00:01:25 | – |
6 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 00:32:11 | 00:01:42 | – |
7 | 34 | DUPLESSIS (ARG) | KTM | 00:32:45 | 00:02:16 | – |
8 | 32 | SALVATIERRA (BOL) | KTM | 00:33:29 | 00:03:00 | – |
9 | 15 | METGE (FRA) | HONDA | 00:33:30 | 00:03:01 | – |
10 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 00:33:36 | 00:03:07 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 32:06:22 | – | – |
2 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 32:38:22 | 00:32:00 | 00:05:00 |
3 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 32:42:02 | 00:35:40 | – |
4 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 32:42:50 | 00:36:28 | 00:01:00 |
5 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 32:49:30 | 00:43:08 | 00:58:01 |
6 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 32:58:51 | 00:52:29 | 00:48:20 |
7 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 33:03:57 | 00:57:35 | – |
8 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 33:48:40 | 01:42:18 | 01:05:00 |
9 | 5 | RODRIGUES (PRT) | YAMAHA | 34:09:28 | 02:03:06 | 00:00:27 |
10 | 27 | RODRIGUES (PRT) | HERO SPEEDBRAIN | 34:25:59 | 02:19:37 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »