Szó nincs persze arról, hogy az 52 esztendős texasi Kewin Schwantz egy vén trotty lenne, de mégis csak a motorsport egyik legnagyobb neve az 1993-as 500-as világbajnok. Az “öreg” jelző tehát már csak tiszteletből is jár neki. Azért még mindig úgy tud megülni egy sportmotort valódi életterében – vagyis versenypályán -, ahogy kevesen. Méghozzá a Suzuki egyik igen fontos 2017-es újdonságát, a vadiúj GSX-R1000-est fogta komoly menetpróbára.
A véleményét is elmondja a szegmens élvonalába éppen visszatérni készülő gépről. Azzal kezdi, hogy műszakilag a legfejlettebb motor, amivel valaha ment. Magasztalja a nagyon sima erőleadást és nagy nyomatékot, amelyek remek vezethetőséget biztosítanak a bivalyerős Suzukinak. A gyorsváltót az egyik legnagyobb dolognak nevezi, amely idén még nem volt, de jövőre már ott lesz a GSX-R1000-ben. Külön kiemeli a jó üléspozíciót: előre-hátra és oldalra is nagyon könnyű mozogni a nyeregben, így az egyensúly eltalálása nagyon egyszerű. A háromféle motortérkép és a tíz állású menetvezérlő elektronika mellett az új vázat is nagyra értékeli: szó szerint azt mondja, hogy ezt a vasat olyan könnyű ívről ívre tenni, mintha egy 600-as, vagy akár 250-es géppel motorozna. A fékek és a gumik is nagyon bejöttek neki.
A Showa BFF teleszkópokra azt mondja, hogy annyira könnyű és magabiztos érzés velük motorozni, mint a mai MotoGP masinák egységeivel – olyan stabil érzést ad a motor eleje. A rengeteg elektronikát úgy foglalja össze, hogy egy ilyen erős motorral is lehet nagyon könnyű és biztonságos gyorsan menni – de ehhez elengedhetetlen, hogy egy minden részletre figyelő szuperszámítógép legyen beépítve. (Neki nyilván nem lenne létkérdés, de biztos empatikus beállítottságú az öreg…) Azzal zárja a videót, hogy az 1986-ban az Egyesült Államokba érkezett GSX-R azonnal a legjobb sportmotor lett – úgyhogy most újra eljött ennek az ideje ezzel a csodálatos új géppel.
A jövő szezonra szintén teljesen megújuló Honda CBR1000RR SP-t is egy nagyágyú hajszolta körbe Valencia aszfaltcsíkján. Nicky Hayden esetében az “öreg” titulus ugyan csak a sportmúltjának szólhat, hiszen ő (bármilyen hihetetlen) még csak 35 éves. Azonban már 2002-ben minden idők legfiatalabb versenyzőjeként lett AMA Superbike bajnok, 2006-ban pedig a MotoGP királykategóriájának elsőségét is megszerezte. Mivel pályafutása nagy részében Hondán versenyzett, logikusan őt kérte fel a japán gyár új szuper-fegyverének bemutatására.
Nicky ugyan nem beszél a legújabb Fireblade tudásáról, de azért a legfontosabb újításokat elolvashatjuk a videó megcsodálása közben. Ezek közé tartozik a Tűzpengék közötti eddigi legjobb tömeg-lóerő arány, az Öhlins elektronikusan állítható felfüggesztés, a titánium üzemanyag-tartály és kipufogó és a korábbiaknál könnyebb motor és kaszni. De fontos az elektronikai csomag is: az elektromos gáz, a mindkét irányba működő gyorsváltó, a HSTC menetvezérlő elektronika, valamint a dőlés-adatokat is figyelő ABS (amely tehát kanyarban is tökéletesen használható). Összességében az új CBR1000RR is teljes kontrollt ígér a versenypályán is.
A vadonat új szupersport-gépek jövőre már a hazai szalonokban is elérhetők lesznek – a szegmens tehát újra régi fényében fog csillogni: rengeteg csúcs-tudású superbike száll harcba a vásárlók kegyeiért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »