A BMW S1000 családjának három modellje is frissül jövőre. A közúton már életveszélyesnek számító superbike (S1000RR), a rosszalkodós naked/streetfigter-t (S1000R) és a túraenduronak álcázott sportmotor (S1000XR) közös jellemzője, hogy mostantól mindannyian teljesítik az Euro4 normát.
Az erőforrás a teljesített Euro4 ellenére is maradt 200 lóerős, viszont mostantól szériában jár mellé a DTC (Dynamic Traction Control) kipörgésgátló, az extraként rendelhető Pro menetcsomagnak immáron az ABS Pro is része. Mivel tipikusan egyszemélyes felhasználású motorról beszélünk, mostantól az egy üléses kivitel számít sztenderdnek, a költségmentesen kérhető utasülést külön kell majd beikszelni a megrendelőlapon.
Az eddigi színváltozatok picit máshogy kerülnek felpingálásra az idomokra, továbbra is elérhető a piros-fehér és a BMW Motorrad (kék-fehér-piros) összeállítás, amelyekhez alapáron jár a keréktárcsa-dizájncsomag. Újnak számít a fekete-szürke kombó (Granite Grey metallic / Blackstorm metallic), így végre Batman is vehet magának egy rendes motort.
A vérbő roadsternél a legszembetűnőbb, hogy a teljesítményt 160-ról 165 lőerőre növelték, újratervezték a vázat és jelentősen redukálták a burkolatokat. A motor tömege két kilogrammal csökkent, terhelhetősége viszont pont ugyanennyivel nőtt. A jobban leolvasható kijelzőn mostantól a külső hőmérséklet is megjelenik. Szériafelszerelésként HP titán kipufogódob kerül rá a meggyőzőbb hanghatás és a sportosabb megjelenés érdekében, valamint a kormány is kapott egy rezgéscsillapítót.
Az extra-listán a Pro Menetprogramok itt is tartalmazza az ABS Pro-t, ezen felül fel-le irányba működő gyorsváltót és 2,4 kilogrammal csökkentett tömegű felniket is rendelhetünk mellé. Az S1000R három színben érhető el: piros-fekete, szürke és a klasszikus BMW Motorsport (kék-fehér-piros).
Végül, de nem utolsósorban ejtsünk szót a túraenduros vonalakkal megrajzolt családtagról. A teljesítmény az S1000XR-nél is 165 lóerőre nőtt, amelyet 11’000-es percenként fordulaton ad le a blokk, és nem nagy meglepetésünkre itt is megtaláljuk a kormánygátlót a szériafelszerelések között. A leginkább túrázásra szánt XR-nél örvendetes módon a megengedett össztömeg – és ezáltal a terhelhetőség is – tíz kilogrammal 434-re emelkedett.
Újdonságként az eddig bevált színváltozatok mellé az “Ocean Blue metallic matt” fényezés is rendelhetővé válik 2017-től. Az új S1000 motorok árait és pontos megjelenési dátumát még nem közölte a BMW.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »