A szakadék szó talán nem túlzás, hiszen a 125-390-690-1290 sorozat utolsó két tagja között elég nagy az ugrás. Ezt kívánja megszüntetni a KTM, egyúttal öttagúvá téve a Duke családot. A leendő osztrák újdonságot tesztelés közben csípték nyakon valamelyik melegebb államban – legalábbis erre engednek következtetni a pilóta ruhájának nyitott szellőzői. Persze azon megint eltűnődhetünk, mennyire kémfotó a kémfotó – a sisakplexit ugyanis az összes nemzetközi sajtóorgánum „behomályosította” – legalábbis kicsi rá az esély, hogy ennyire bepárásodott volna. Na de beszéljünk inkább a Duke-ról!
A típusnév a KTM megszokott terminológiája szerint kilencvenre végződik, de valójában 800 köbcentiméter körüli lesz az erőforrás. A 690-es kisöccs egyhengeres, a báty 1290 pedig V2-es – de a 890 egyik sem lesz ezek közül. Hanem a ma egyre elterjedtebb nemzetközi építési iránynak megfelelően soros kéthengeres blokk foglal majd helyet a gyárnál megszokott térhálós acélcső vázban. A lámpaidom és az egész stílus nem a nagyobbik családtag agresszivitását, sokkal inkább a 690-es vonalait idézi. A lengővilla is kétoldalas – ellentétben az 1290-essel. Konkrét adatot természetesen (sajnos) még nem tudunk az új osztrák üdvöskéről – pedig könnyen lehet hogy a Duke família legjobban használható tagja lesz.
Cimkék:
Versenymotor alapokon nyugszik, és komoly versenytársakat kell lenyomnia a Victory Octane-nak, ha jó eredményeket akar elérni a piacon.
Elolvasom »Ráfutásos motoros balesetek oka lehet, hogy a féklámpa nem villan fel a motorfékkel történő egészen komoly lassításkor. Ezen segít a GearBrake.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »