A szakadék szó talán nem túlzás, hiszen a 125-390-690-1290 sorozat utolsó két tagja között elég nagy az ugrás. Ezt kívánja megszüntetni a KTM, egyúttal öttagúvá téve a Duke családot. A leendő osztrák újdonságot tesztelés közben csípték nyakon valamelyik melegebb államban – legalábbis erre engednek következtetni a pilóta ruhájának nyitott szellőzői. Persze azon megint eltűnődhetünk, mennyire kémfotó a kémfotó – a sisakplexit ugyanis az összes nemzetközi sajtóorgánum “behomályosította” – legalábbis kicsi rá az esély, hogy ennyire bepárásodott volna. Na de beszéljünk inkább a Duke-ról!
A típusnév a KTM megszokott terminológiája szerint kilencvenre végződik, de valójában 800 köbcentiméter körüli lesz az erőforrás. A 690-es kisöccs egyhengeres, a báty 1290 pedig V2-es – de a 890 egyik sem lesz ezek közül. Hanem a ma egyre elterjedtebb nemzetközi építési iránynak megfelelően soros kéthengeres blokk foglal majd helyet a gyárnál megszokott térhálós acélcső vázban. A lámpaidom és az egész stílus nem a nagyobbik családtag agresszivitását, sokkal inkább a 690-es vonalait idézi. A lengővilla is kétoldalas – ellentétben az 1290-essel. Konkrét adatot természetesen (sajnos) még nem tudunk az új osztrák üdvöskéről – pedig könnyen lehet hogy a Duke família legjobban használható tagja lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »