A Ducati XDiavel draXter is a 2016-os Motor Bike Expo-ra készült, de attól normális szépérzékkel rendelkező motorosnak legalább a légzése felgyorsult kicsit. Amennyiben az ugyancsak Veronában bemutatkozott Motul Orinika 2853 Concept képeit nézegetjük, ez aligha mondható el. Főleg ha megtudod, miből készítették ezt a legnagyobb jóindulattal is legfeljebb érdekesnek nevezhető motorkerékpárt.
Először azonban kezdjük a miérttel – főleg hogy miért éppen ez a neve. A francia kenőanyag-vállalat olaszországi kirendeltségének megbízásából az Officine GPDesign részéről Luca Pozzato álmodta meg a szerkezetet, amelynek nevében – itt jön az érdekesség – a 2853 arra utal, hogy akkor lesz (vagy nem) egyezer esztendős a Motul. A művésznek azt kellett elképzelnie, hogy milyen lesz a vállalat arculata egy évezreddel az 1853-as alapítás után.
Szóval mi volt a donor? Nos, egy MV Agusta Brutale 800 szolgált kiindulási alapként. Műszakilag a jármű mechanikájához nem is nyúltak: a 798 köbcentiméteres soros háromhengeres erőforrás és a váz maradt eredeti, miként a lengőkar és a futómű is. A külsőt meghatározó elemek azonban nagyon erősen átalakultak, mert ilyen megjelenésű paripa valószínűleg még soha nem hagyta el a varese-i gyár kapuját.
A kurta váznyúlvány fém ülésimitációján egy buborékos műanyag borításon foglalhat helyet a pilóta. A tömör megjelenést imitáló hátsó kerék, az egyedileg készített üzemanyag-tartály és az egész nagyon hideg színvilág egyaránt egy végletekig leegyszerűsített, már-már ipari jellegű megjelenést kölcsönöznek a Motul tanulmányjárművének. A kerek lámpát két szögletes egységre cserélték, vélhetően az egyik a tompított, a másik a reflektor.
Természetesen mindebben az egyik lényeg, hogy a fémes, rideg színvilágon a tankra illesztett nagy piros-fehér Motul logó a lehető legfeltűnőbben mutasson – meg erre a motorra alighanem amúgy is mindenki odakapja a fejét. Na nem azért, mert ja de szép, de mégis különc. Végezetül a egy jó hír: az Orinika 2853 Concept az idei év egy későbbi részében árverezésre kerül, a befolyó pénz pedig a Motul Corazónhoz, a vállalat non-profit alapítványához. Akik hátrányos helyzetű gyerekeket támogatnak. Úgyhogy mégis örülünk neki, hogy elkészült ez a fura masina!
Cimkék:
Az olasz cég ezzel a vassal tört be a power cruiserek közé. A vadságot 2016-ra komolyan fokozták, a Diavel pedig most még rátesz egy lapáttal.
Elolvasom »Az olvasók részéről felmerülő kérdésekre adott válaszok nyilvánosan is megjelennek az Onroadon. Jó választás-e Hornet után egy NC750X?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »