A hetedik szakasz visszavitte a mezőnyt Argentínába. Ennek megfelelően a napi első gyorsasági szakasz még Bolíviában volt, majd jött a határátlépés. Sajnos nem mindenkinek, ugyanis karcsú 15 kilométerre a reggeli rajt helyszínétől az összetett harmadik helyen álló osztrák Matthias Walkner hatalmasat bukott. Elsőként a versenyt mindössze 35 másodperccel vezető ellenfele, a hondás Paulo Goncalves ért oda. Fel sem merült benne egyéb lehetőség: azonnal megállt segíteni. Walkner eszméletén volt, de mozogni nem tudott, így Paulo mellette maradt a mentők megérkezéséig. (Egy pillanatra álljunk meg, és idézzük fel, hogyan ért véget számára a 2014-es verseny!)
A nap végén azt nyilatkozta, hogy abban a pillanatban egyáltalán nem foglalkozott a Dakar esetleges megnyerésének a lehetőségével – azt hiszem, ezt hívjuk igazi fair playnek. 11 perc állás után Goncalves aztán folytatta a versenyt, az osztrákot pedig elvitte az egészségügyi egység. Először kulcscsont-törésről szóltak a hírek, aztán kiderült hogy nem ez a helyes diagnózis: combcsontját törte el – számára egyértelműen véget ért a verseny.
Ezt hívjuk igazi emberségnek!Miként véget ért Joan Barreda számára is. A spanyol előző napi vesszőfutása után a végső győzelemre persze már teljesen esélytelen volt, azonban öt órás késéssel történő befutását követően azt nyilatkozta, hogy folytatja a Dakart, elsősorban hogy megpróbálja csapattársát, Goncalves-t segíteni. Mert a lényeg nem az, hogy ő nyerjen, hanem hogy egy Honda… Ezek után azonban a rajtnál nem jelent meg, és később sem tettek közzé róla semmilyen hivatalos információt. Így azt sem tudjuk, vajon a motort nem tudták-e megjavítani a szerelők, vagy egyéb oka volt az “elveszésnek” – mindenesetre Barreda most már hivatalosan is kiesett a 2016-os Dakar Rallyról.
A napot a KTM francia pilótája, Antoine Meo nyerte meg, aki előző nap komoly navigációs gondokkal küzdve az összetett 8. helyre csúszott vissza – most azonban alaposan felszívta magát. Mögötte a Honda újonca, Benavides ért be a célba – az összetett elsőségért küzdő Toby Price pedig csak ötödik lett. Az első tízben egyébként négy-négy Honda és KTM szerepelt – ez a nap tehát egészen jól sikerült a japán csapat versenyzőinek. No és a nap hőse, Paulo Goncalves? A portugál nagyon keményen ment, ráadásul még napközben megérkezett a hír, miszerint 10 perc 53 másodpercet le fognak vonni a napi idejéből (ennyit állt ezek szerint hajszál pontosan Walkner baleseténél). Így végül a napi távot a harmadik helyen fejezte be – összetett előnyét pedig jócskán növelni is tudta!
Apropó, a hetedik nap sajnos ismételten nem futhatott le teljes hosszában – legalábbis a motorosok és a quadosok számára. Amikor ugyanis a mezőny átlépett Argentínába, ismét a már-már elfeledett Időjárás Kapitány vette kezébe a parancsnokságot. A verseny vonalán komoly esőzések és áradások veszélyeztették volna a kétkerekűek biztonságát, így számukra rövidített, alternatív nyomon kellett megközelíteni a célt.
Végezetül a pihenőnap előtti utolsó beszámolónkat zárjuk még egy videóval. Az argentin quados, Pablo Luis Bustamante – amúgy hatalmas hátránnyal abszolút utolsó a négykerekű motorok mezőnyében – kálváriáját mutatja be a filmecske, amely talán némileg áthozza, milyen emberfeletti küzdelmek is zajlanak ennek a versenynek a színfalai mögött.
Ez is a Dakar Rally, nem csak a száguldás és a dicsőség!Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 49 |
|
KTM | 02:27:27 | – | – |
2. | 47 |
|
HONDA | 02:29:20 | 00:01:53 | – |
3. | 2 |
|
HONDA | 02:29:23 | 00:01:56 | – |
4. | 19 |
|
HONDA | 02:31:18 | 00:03:51 | – |
5. | 3 |
|
KTM | 02:32:00 | 00:04:33 | – |
6. | 4 |
|
HUSQVARNA | 02:32:19 | 00:04:52 | – |
7. | 27 |
|
HUSQVARNA | 02:32:30 | 00:05:03 | – |
8. | 23 |
|
KTM | 02:33:28 | 00:06:01 | – |
9. | 5 |
|
KTM | 02:33:30 | 00:06:03 | – |
10. | 48 |
|
HONDA | 02:33:44 | 00:06:17 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 |
|
HONDA | 22:52:30 | – | – |
2. | 3 |
|
KTM | 22:55:42 | 00:03:12 | – |
3. | 5 |
|
KTM | 23:01:54 | 00:09:24 | 00:01:00 |
4. | 4 |
|
HUSQVARNA | 23:10:36 | 00:18:06 | – |
5. | 47 |
|
HONDA | 23:13:31 | 00:21:01 | – |
6. | 49 |
|
KTM | 23:13:36 | 00:21:06 | – |
7. | 7 |
|
YAMAHA | 23:17:14 | 00:24:44 | 00:02:00 |
8. | 23 |
|
KTM | 23:22:27 | 00:29:57 | – |
9. | 20 |
|
SHERCO TVS | 23:23:02 | 00:30:32 | – |
10. | 17 |
|
SHERCO TVS | 23:24:15 | 00:31:45 | 00:02:00 |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »