Nem véletlenül írtam tegnap, hogy a 2016-os Dakar Rally hatodik, még mindig Bolíviában zajló szakasza komoly sorsfordító lehet néhány versenyző – és akár a teljes verseny végkimenetele – szempontjából. A szervizcsapat hiánya ezeknél a technikáknál a határok végletekig történő feszegetését jelenti. Ezúttal egy nagy név esett áldozatul a teljes rali egyébként leghosszabb napjának: Joan Barreda alatt ugyanis meghalt a Honda 450-es blokkja. Erre azonban még később visszatérünk!
Nézzük inkább, mi történt az élen. Az ausztrál Toby Price nem eresztette el az ismételten elkapott fonalat, és behúzta ennek a szakasznak a győzelmét is. Összességében a harmadik, sorozatban pedig a második etapsikerét könyvelhette el – ami pedig számára a legfontosabb, hogy tovább faragta hátrányát az élen álló Hondával szemben. Az 542 kilométeres gyorsaságin persze szokás szerint késhegyre menő csata zajlott: Price mögött a tegnap emlegetett csapattársa, az osztrák Matthias Walkner ért be bő egy perces lemaradással, míg a bronzos pozícióban az éllovas Paolo Goncalves Hondája érkezett meg bődületes hét másodperccel (!) a második KTM mögött. Említsük még meg a privátként versenyző Stefan Svitkot, aki megint a negyedik helyen zárta a napot.
Több mint húsz óra gyorsasági szakaszon való csapatás után így Goncalves előnye 35 másodperc (!!!) Price előtt. (Csak zárójelben: az autósoknál tegnap tört az élre Peterhansel, aki most 27 másodperccel áll Loeb előtt. A helyzet tehát ott sem lejátszott.) Walkner immáron feljött az összetett harmadik helyre és továbbra is három percen belül van az éllovashoz képest. Svitko összetettben is a negyedik még öt perc körüli hátránnyal – utána pedig már elkezdenek nőni a különbségek.
Végül nézzük, mi is történt szerencsétlen Barredával. Aki ugye nyert két szakaszt, de mindegyik után megbüntették, így valójában nem nyert egyet sem… Nos, a 6. etapot a negyedik helyről kezdte, és a 4. ellenőrző pontig szépen haladt is, majd az után nem sokkal megállt a Honda blokk. Az ilyen maratoni szakaszokon (meg mindenhol máshol is) a gyári csapatoknál az élversenyzőknek van egy “vízhordója”, akinek az elsődleges dolga, hogy kritikus helyzetekben segítsen. Így Barreda megvárta Paolo Ceci Hondáját, akinek a segedelmével életet is vertek a 450-esbe. Így a spanyol száguldott tovább – egészen az 5. pontig, ahol végképp összeomlott a technika. Innentől vontatókötélen folytatta az utat a célig – végül tehát nem esett ki a versenyből, azonban a napi szakaszt a 110. helyen zárta, összetettben pedig visszacsúszott a 70. pozícióba öt órás hátránnyal.
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 05:51:48 | – | – |
2. | 14 |
|
KTM | 05:52:53 | 00:01:05 | – |
3. | 2 |
|
HONDA | 05:53:00 | 00:01:12 | – |
4. | 5 |
|
KTM | 05:56:32 | 00:04:44 | – |
5. | 7 |
|
YAMAHA | 05:57:11 | 00:05:23 | – |
6. | 4 |
|
HUSQVARNA | 05:59:40 | 00:07:52 | – |
7. | 27 |
|
HUSQVARNA | 05:59:47 | 00:07:59 | – |
8. | 48 |
|
HONDA | 06:00:04 | 00:08:16 | – |
9. | 42 |
|
YAMAHA | 06:00:35 | 00:08:47 | – |
10. | 18 |
|
YAMAHA | 06:01:07 | 00:09:19 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 |
|
HONDA | 20:23:07 | – | – |
2. | 3 |
|
KTM | 20:23:42 | 00:00:35 | – |
3. | 14 |
|
KTM | 20:25:57 | 00:02:50 | – |
4. | 5 |
|
KTM | 20:28:24 | 00:05:17 | 00:01:00 |
5. | 4 |
|
HUSQVARNA | 20:38:17 | 00:15:10 | 00:01:00 |
6. | 7 |
|
YAMAHA | 20:43:19 | 00:20:12 | – |
7. | 47 |
|
HONDA | 20:44:11 | 00:21:04 | – |
8. | 49 |
|
KTM | 20:46:09 | 00:23:02 | – |
9. | 23 |
|
KTM | 20:48:59 | 00:25:52 | – |
10. | 20 |
|
SHERCO TVS | 20:49:16 | 00:26:09 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »