Az első “igazi” nap után az ötödik szakaszon ismét magára talált az ausztrál Toby Price, és végig dominálta a 317 kilométeres gyorsaságit. Minden egyes ellenőrző ponton az élen állt, és 2.5 perc előnnyel csapott be a célba. Ezzel összetettben komolyan előre is lépett: a hetedikről a bronzos pozícióba ugrott. Mögötte a fantasztikusan motorozó privát KTM-es szlovák Stefan Svitko ért célba, majd Price gyári csapattársa, az osztrák Matthias Walkner futott be.
Mai kitérőként említsük meg az összetettben ezzel az 5. helyre előrelépett Walkner villámkarrierjét, mert talán érdemes rá. A srác nyert három MX1 és MX3 motokrossz világbajnoki címet, majd 2014-ben úgy döntött, kipróbálja magát a Dakaron. Eredményeire való tekintettel egyből a gyári KTM csapatban kezdhetett, amit meg is hálált: élete első Dakarjának 3. szakaszát mindjárt meg is nyerte. Azután a 9. szakaszon bukott egyet, amelynek során megsérült az ivóvizes hátizsákja és 200 kilométert motorozott víz nélkül. Ezt tetézte egy ételmérgezés, amit a vacsorával szedett össze. Bár egész éjjel lázas volt, mégis rajthoz állt másnap, és teljesített is 360 kilométert – addigra azonban teljesen elfogytak fizikai és mentális tartalékai és feladta a tavalyi versenyt.
No de térjünk vissza a 2016-os eseményekhez! A legjobb Honda tegnap Joan Barreda volt, aki ugyan közel hat perccel lassabb volt Price-nál, de legalább odafigyelt és büntetés nélkül megcsinálta a napot. Könnyen lehet persze, hogy szándékosan fogta kissé vissza magát, hiszen mint tegnap olvashattátok, az 5. és a 6. szakasz maratoni jellegű, vagyis szerelni csak a versenyzők szerelhetnek, és csak a magukkal vitt cuccokból – így például gumit sem tudnak cserélni a két nap összesen 1’200 kilométere során. A mezőnyt összetettben még mindig vezető Honda-menő Paulo Goncalves csupán 12. lett, így előnye eléggé elolvadt – már nincs két perc. És ki a második összetettben? Hihetetlen, de nem más, mint Stefan Svitko! A verseny egyébként is elképesztően szoros: az első öt motoros 3, azaz három percen belül van még most is!
A mai nap pedig – mint már elhangzott – sorsfordító lehet, hiszen nagyon nem mindegy, hogy fogják bírni a motorok. Ezeknek a kihegyezett masináknak hatalmas megterhelés ilyen távot ebben a magasságban (tegnap jártak 4’600 méteren is!!!) megtenni. Lazsálni pedig nem lehet, taktika ide vagy oda rettenetesen kell menni mindenkinek, aki az élmezőnyben akar végezni, amikor visszaér a mezőny Rosarioba.
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 04:03:44 | – | – |
2. | 5 |
|
KTM | 04:06:17 | 00:02:33 | – |
3. | 14 |
|
KTM | 04:06:24 | 00:02:40 | – |
4. | 6 |
|
HONDA | 04:09:41 | 00:05:57 | – |
5. | 4 |
|
HUSQVARNA | 04:10:35 | 00:06:51 | – |
6. | 16 |
|
KTM | 04:11:03 | 00:07:19 | – |
7. | 7 |
|
YAMAHA | 04:11:04 | 00:07:20 | – |
8. | 49 |
|
KTM | 04:11:05 | 00:07:21 | 00:05:00 |
9. | 17 |
|
SHERCO TVS | 04:11:20 | 00:07:36 | – |
10. | 20 |
|
SHERCO TVS | 04:12:18 | 00:08:34 | – |
Helyezés |
Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 |
|
HONDA | 14:30:07 | – | – |
2. | 5 |
|
KTM | 14:31:52 | 00:01:45 | 00:01:00 |
3. | 3 |
|
KTM | 14:31:54 | 00:01:47 | – |
4. | 6 |
|
HONDA | 14:32:34 | 00:02:27 | 00:06:00 |
5. | 14 |
|
KTM | 14:33:04 | 00:02:57 | – |
6. | 47 |
|
HONDA | 14:36:53 | 00:06:46 | – |
7. | 8 |
|
HUSQVARNA | 14:38:20 | 00:08:13 | 00:01:00 |
8. | 4 |
|
HUSQVARNA | 14:38:37 | 00:08:30 | 00:01:00 |
9. | 49 |
|
KTM | 14:41:56 | 00:11:49 | – |
10. | 20 |
|
SHERCO TVS | 14:43:46 | 00:13:39 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »