Nagy újdonságot nem mondok azzal, hogy egy motoros túrára összecsomagolni nem egyszerű. A kétkerekű tárolókapacitása is véges – főleg a cuccok összesített tömegét tekintve -, és a terhek elhelyezése sem egyértelmű. Hiszen ha elrontjuk a paripa tengelyterhelését, vagy túl magasra kerül a tömegközéppont, a vezethetőség hirtelen és radikálisan képes romlani. Ez különösen nagy gond akkor, ha terepen is kell haladni a túra során. Mi a megoldás? Egy olyan utánfutó, amely sok cuccot bír, de nem zavar a haladásban. Off-road körülmények között sem!
Ilyen az amerikai SPiN Cargo is. A cég az oregoni Bendben található – azon a környéken pedig természetes a terepen való közlekedés. Az utánfutó neve Revolution, azaz forradalminak tartják alkotói. Hogy miért? Valószínűleg sokoldalú felhasználhatósága miatt. Az utánfutó ugyanis szinte mindenféle motorhoz és quadhoz kapcsolható, akár még kardános modellekhez is! Így akár az összes cuccunkat a Cargora rögzíthetjük, a motorra nem kell pakolnunk semmit.
Az okos kis szerkezet saját rugózással rendelkezik, amelynek mozgástartománya 63,5 és 178 milliméter között állatható. Légrugójának valamennyi paramétere – az előfeszítés és a csillapítás is – testre szabható. Így a teher mozgása a lehető legkevésbé zavarja meg a jármű viselkedését. Apropó teher: a hasznos cipelőkapacitása – és itt jönnek azok a számok, amiket nem is tudok igazán hova rakni, és bízom az elírásban – bő 36 kilogramm, de igazából 14-27 kilóval javasolják megterhelni. A gyártó szerint ennyire van szükség egy hosszú motoros túrához…
Az utánfutó szolgáltatásai közé tartozik, hogy akár áramforrásként is képes üzemelni: az amúgy is forgó kereke meghajt egy generátort, amely feltölti a beépített akkumulátorát – így este a vadkempingezés során van némi garantált világításunk a tábortűz kihunyta után. Sőt, akár napközben használt elektromos berendezéseinket is feltölthetjük a segítségével.
A SPin Cargo Revolution moduláris felépítésű, ami azt jelenti, hogy otthon is könnyen átalakítható és adoptálható a legkülönfélébb vontató járművekhez. A gyártó egy alapos mozgóképes bemutatóanyagot is készített, amelyből minden részlet megtudható róla.
Végezetül a nagy kérdés: mindez mennyibe kerül? Nos, az utánfutó még csak alaposan letesztelt prototípus, amelynek szériagyártására mostanában gyűjtenek befektetőket és támogatókat. Úgyhogy sajnos erre a cseppet sem mellékes kérdésre egyelőre nincs válasz.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az új sorozatban Henry Cole producer, színész és rendező ezúttal a Balkán csodaszép országait utazza be egy sokat megélt Metisse motoron.
Elolvasom »Nehéz azzal vádolni a motoros doboz gyártókat, hogy eszement sebességgel fejlesztenek. Most egy külsős feltaláló viszont nagyot guríthat!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »