Ezúton kérünk elnézést mindenkitől, aki elhitte tegnapi hírünket, miszerint roncsmotor-program indul Magyarországon – ezzel lendítve fel a két keréken közlekedést. Bármennyire szeretnénk mi is, hogy igaz legyen, sajnos csupán április elsejei tréfáról van szó. Azonban egy pillanatig ne gondoljátok, hogy csupán mi voltunk ilyen gonosz zsurnaliszták! A nemzetközi sajtóban rendre jelentek meg a képtelenségek, amelyekből a teljesség igénye nélkül adunk egy kis ízelítőt.
A BMW vitte a prímet. A Motorrad.net lehozott egy komoly hangvételű cikket, amely szerint a bajor gyár végzett legújabb, teljesen automatikus közlekedésre képes motorkerékpárja fejlesztésével. Az R1200RT alapjaira épített masina vezető nélkül közlekedik, így akár elég a hátsó ülésre ülni és élvezni a motorozást. Az új modell neve R1200RA lesz. A hírt persze ma reggelre levették…
Maga a BMW is roppant poénos kedvében volt április 1-én: saját Facebook oldalán bemutatta legújabb extráját, amely a cég által elérhető különböző fűtőrendszerek ellentéte. Az S1000RR-en elérhető Acceleration Package bal markolaton található kék gombjának megnyomásával a pályanapon megizzadt pilótát légkondi és hűtött markolat kényezteti el – és teszi jobbá a közérzetét.
A Le Repaire des Motards azzal a hírrel állt elő, hogy a legújabb vizsgálatok alapján nagyon sok baleset történik az autópályákon megengedett legnagyobb sebesség mellett – ugyanis az unalomtól elalszanak a vezetők. Így a gall kormányzat megszünteti a korlátozást – annyival mehetsz a gyorsforgalmi utakon, amennyivel akarsz. Kivéve esőben, amikor egységesen 110 kilométer/óra lesz a korlátozás. Nem tudom elképzelni, hogy az ott élők ezt elhitték volna…
A motoGP versenyekre szakosodott MotoMatters arról számolt be, hogy mivel Dani Pedrosának rendszeresen alkar-problémái vannak a nagy fizikai erőhatásokkal járó versenymotor irányításával, ezért visszalép a Moto3 osztályba. Kisebb sebességek, könnyebb motorok – és megoldódnak a spanyol minihuszár problémái!
Amerikában is zseniálisan szabadjára engedte a fantáziáját néhány kolléga. A 2WheelTuesday azt hozta le, hogy a hollandoknál is megcsipkedett Pedrosa alkarproblémái miatt nem áll rajthoz Austinban, hanem Casey Stoner fogja beugróként helyettesíteni. Biztos lenne, aki örül ennek a hírnek, de ez sem igaz. Mint ahogy az a zseniális, szintén motoGP-vonatkozású és a Motorcycle-USA oldalán megjelent ötlet sem, miszerint a szabadság hazájában mostantól a gyorsasági versenyeken opcionális lesz a bukósisak viselése!
Az Asphalt & Rubber ugyanakkor hozzánk hasonlóan a kormányzatot hívta segítségül, és azt a jó hírt közölte a motorosokkal, hogy ezentúl a biztonság fokozása érdekében saját bukójuk beszerzési költségét egy az egyben leírhatják az adójukból.
A legnagyobb király viszont talán az a hír (ráadásul nagyon komoly honlappal is rendelkezik), amely több oldalon is megjelent. Arról szól, hogy a Kars4Kids.org piacra dob egy ingyenesen letölthető IOS és Android alkalmazást – a neve Beepoff -, amely képes rá, hogy ha szabálytalan autót látsz magad előtt, a telefon kameráját ráirányítja, felismeri a rendszámát és jelenti is az illetékes hatóságoknak. Hogy nekünk, motorosoknak is hasznos legyen a kütyü – meg hogy autóban ne kelljen elengedni a használatához a kormányt – még olyat is tud, hogy összekapcsolódik az autó elektronikájával, és abban az esetben kezd működni, ha te négy másodpercig nyomod a dudát.
Szórakoztató nap ez az április 1-e, nem igaz?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »