Milwaukee-ban 113 éve gyártanak motorkerékpárokat. Ezekkel közlekedtek aszfalton (alapvetően erre készítették a legnagyobb részüket), de sárban, hóban és mindenféle körülmények között. Szállítójármű igénybevétele nélkül azonban állítólag nem repült még egyik sem. A Cloud 9 Toys és a Timpanogos Harley csapatai azonban összefogtak, hogy kiküszöböljék ezt a csorbát.
Az alap egy több mint negyed tonnás Sportster 1200 volt, amely mankókerekeket kapott az oldalára, így “felszálló” tömege – az ernyővel és annak kiegészítőivel együtt – átlépte a 315 kilogrammot. Ez jelentősen több, mint egy siklóernyős által normál esetben magával vitt huszonpár kilogrammnyi felszerelés. Így a Cloud 9 Toys srácainak erősen össze kellett szedni a tudományukat, hogy létrejöhessen a mutatvány. Több mint egy éves előkészület után végre minden körülmény összeállt, és az utahi Wasatch Range mellett abszolút önerőből – tehát saját motorjával felgyorsulva – a Harley-Davidson megtanult repülni. Íme:
Jared Willardsen rendezte a videót, amelyen a Cloud 9 Toys tulajdonosa, Steve Mayer vezette földön és levegőben is a különleges, repülő motort. Nagyon sokat kellett várniuk a megfelelő szélre, hogy a hatalmas tömeg valóban képes legyen elemelkedni a talajtól és jó ideig felette is tartózkodni. Mindenesetre sikerült, így újabb őrültséget pipált ki az emberiség. A magam részéről egyedül a mankókerekek szerepére nem tudtam rájönni – de biztos szükség volt rájuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »