Az október 16. és 19. között Orlandoban megrendezett American International Motorcycle Expo – rövidítve AIMExpo – kiállításán mutatkozott be a Yamaha XV950 gyárilag enyhén, ám annál lényegesebb dolgokban módosított változata. Az Egyesült Államokban Bolt néven futó modell új verziója a Bolt C-Spec névre hallgat, ahol is a C a cafe racer építési irányzatra utal. Ugyanis a Yamaha mérnökei nem is túl nagy módosításokkal egy remek klasszikus csupasz sportmotort faragtak a stílusos kis cruiserből.
Vegyük sorra, milyen pontokon módosult a kiindulási alap. Mindenekelőtt a kormányt cserélték le: rendes, csutka formájú szarvak kerültek az eredeti helyére. Ettől természetesen némileg előrébb és jóval lejjebb került a markolatok pozíciója, így “hasalósabb” lett a C-Spec. Értelemszerűen változtatni kellett a lábtartókon is, amelyek 127 milliméterrel hátrébb és 32-vel magasabbra kerültek. Az első teleszkópok rugóútja 9, míg a hátsó rugóstagoké 6 milliméterrel lett hosszabb, így 4 centiméterrel nőtt a hasmagasság.
A fenti változások közös eredménye, hogy a C-Spec bedönthetősége lényeges mértékben növekedett, elérve a 37 fokot – amely még nem egy motoGP masina adata, de lényegesen jobb, mint az alapmodellé, amely tényleg minden körforgalomban lábtartókarcolással fordul be. A jobb dőlésszög miatt nagyobb tartalékokkal rendelkező abroncsok is kerültek az újdonságra.
Az általam annyira megutált nagyon gagyi digitális műszeregység sajnos itt is visszaköszön, de legalább még többet fogjuk látni – ugyanis az új testhelyzethez illeszkedve magasabbra került. A nálunk, Európában minden bizonnyal XV950C néven megjelenő hangvillás vas az USA kereskedéseiben már 2015 januárjában megvásárolható lesz – tavaszra pedig remélhetőleg Európában is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »