Az október 16. és 19. között Orlandoban megrendezett American International Motorcycle Expo – rövidítve AIMExpo – kiállításán mutatkozott be a Yamaha XV950 gyárilag enyhén, ám annál lényegesebb dolgokban módosított változata. Az Egyesült Államokban Bolt néven futó modell új verziója a Bolt C-Spec névre hallgat, ahol is a C a cafe racer építési irányzatra utal. Ugyanis a Yamaha mérnökei nem is túl nagy módosításokkal egy remek klasszikus csupasz sportmotort faragtak a stílusos kis cruiserből.
Vegyük sorra, milyen pontokon módosult a kiindulási alap. Mindenekelőtt a kormányt cserélték le: rendes, csutka formájú szarvak kerültek az eredeti helyére. Ettől természetesen némileg előrébb és jóval lejjebb került a markolatok pozíciója, így „hasalósabb” lett a C-Spec. Értelemszerűen változtatni kellett a lábtartókon is, amelyek 127 milliméterrel hátrébb és 32-vel magasabbra kerültek. Az első teleszkópok rugóútja 9, míg a hátsó rugóstagoké 6 milliméterrel lett hosszabb, így 4 centiméterrel nőtt a hasmagasság.
A fenti változások közös eredménye, hogy a C-Spec bedönthetősége lényeges mértékben növekedett, elérve a 37 fokot – amely még nem egy motoGP masina adata, de lényegesen jobb, mint az alapmodellé, amely tényleg minden körforgalomban lábtartókarcolással fordul be. A jobb dőlésszög miatt nagyobb tartalékokkal rendelkező abroncsok is kerültek az újdonságra.
Az általam annyira megutált nagyon gagyi digitális műszeregység sajnos itt is visszaköszön, de legalább még többet fogjuk látni – ugyanis az új testhelyzethez illeszkedve magasabbra került. A nálunk, Európában minden bizonnyal XV950C néven megjelenő hangvillás vas az USA kereskedéseiben már 2015 januárjában megvásárolható lesz – tavaszra pedig remélhetőleg Európában is.
Cimkék:
Az MV Agusta akarva vagy akaratlanul, de kiszivárogtatta a Dragster 800 RR gyári képeit. A formaterv változatlan, ám a kiegészítőknek hála, nagyon ütős gép.
Elolvasom »Amerikában egy elszánt motoros olyan jet hajtású átépítést dobott piacra, amely őrületes ereje mellett teljesen jól vezethető is maradt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »