A Kawasaki a kölni Intermot kiállításon a H2R sportmotorjával hatalmasat durrantott, emiatt a többi modell egy kissé háttérbe szorult. Azonban a kompresszoros vaddisznón kívül ott csillogott a standjukon kettő Versys is, amelyek teljesen megújultak. A legnagyobb hátrányaként eddig a kinézetét hozták fel ezeknek a gépeknek – tény, hogy emészteni kellett az egyébként érdekes formatervet. Az új 650-es és 1000-es Versysről ez már nem mondható el, beálltak ők is a sorba és felvették a jelen Kawáira jellemző stílusjegyeket.
A literes változat dupla fényszórót kapott és sportosabbra vették a többi idom vonalvezetését is. A legnagyobb újítás mégis az áttervezett váz, amelynek köszönhetően immár sokkal jobban pakolhatóvá vált a gép. Ezzel és az új szélvédővel sokat javul a túrakényelem is a gyáriak szerint. A régi plexi mindössze három centiméteres tartományban volt állítható, a 2015-ös változaton már hat és fél centi elmozdulásra képes a vezető óhaja szerint. A meghajtásról ugyanaz az 1’043 köbcentiméteres sornégyes erőforrás gondoskodik, amely megtalálható volt a régi változatban is. Az erőátvitel a hátsó kerékre lánccal történik, ennek a karbantartását nagyban megkönnyíti a szériafelszereltségként járó középállvány. Természetesen a menetbiztonsági elektronikák közül megkapta a legfrissebb fejlesztésű KTRC kipörgésgátlót és a visszaváltásoknál csúszó kuplung őrködik a hátsó kerék tapadása felett.
A kisebbik Versys sem maradt érintetlen, alaposan hozzányúltak kívül-belül. A nagyobbik tesóhoz igazodó egységes arculat jellemzi a 650-est is, így a dupla lámpa és a sportosabb idomok miatt vizuálisan is elkülönül a jelenleg futó változattól. Itt a legnagyobb újdonság mégis a motorblokkban keresendő. A sorkettes erőforrás öt lóerővel izmosodott, így már egy híján hetven lovat képes rászabadítani a hátsó gumira. Az új 41 milliméter átmérőjű futómű teljes mértékben állítható, ez a felfrissített fékrendszerrel még kiválóbb vezethetőséget szavatol. Nem mintha az előd hátsó féke gyenge lett volna, de ezentúl 220 milliméter helyett 250-es tárcsával szerelik majd a Versyst. Ezek mellett a növelt térfogatú üzemanyagtartály is segít a gondtalan túrázásban – a tank a korábbi 19 liter helyett 21 litert képes befogadni.
Kiválóan bemutatja a Versys igazi vadászterületét a fenti remek hangulatú promóciós filmecske. A film helyszínéül nem is választhattak volna jobbat az erdélyi Transzfogaras látványútnál, de felbukkan Szeben városa és a több mint kétezer méter magasan fekvő Bilea-tó is a Fogarasi-havasokban. Vigyázat, a videó megtekintését követően erős birtoklási vágy ébredhet a nézőkben!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »