A Yamaha mintegy fél évvel ezelőtt bemutatta az első háromkerekű városi motorját, a Tricity-t, amelyet már akár meg is vásárolhatunk. Sokan legyintettek akkor, hogy az olaszok már hosszú évek óta gyártanak hasonló gépeket, ám a Yamaha futóműkialakítása egészen eltér az Piaggio csoport által alkalmazott megoldástól. A jelenleg is tartó kölni Intermot kiállításon viszont olyan tanulmánnyal rukkolt elő a Yamaha, amely egyedülállónak és kategóriateremtőnek nevezhető.
Az O1GEN kódjelű tanulmánymotor egy terepmotorba oltott tricikli, amellyel a vásárlói igényeket kívánja felmérni a japán gyártó. Mind a vonalvezetés, mind pedig a színvilág a nemrégiben bemutatott MT-07-et és az MT-09-et idézi, az emelt sárvédő vagy kacsacsőr viszont egy terepre is alkalmas motort juttat az eszünkbe.
Ahogyan az a képeken is jól látszik, nagyon gyerekcipőben jár még a koncepció, viszont számos műszaki megoldás egészen úttörő lenne egy-egy széria modellen a jövőben. A terepmotorosokat nem hinném, hogy túlságosan megmozgatná az ötlet, az élvezetből motorozóknak pontosan a két kerék szépsége, amely megadja eme közlekedési forma esszenciáját. Az észérvek miatt motorozóknak viszont kitűnő választás lehet egy ilyen nagyobb tapadással és ezáltal nagyobb biztonsággal rendelkező motor.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »