A KTM néhány éven belül beszállna a MotoGP-be, derült ki az osztrák vállalat vezetőjének interjújából. Stefan Pierer azt is elmondta, hogy egy teljesen új alapokon nyugvó sportmotorra is számíthatnak a KTM rajongói. Valószínűleg 2017 előtt nem fognak rajthoz állni gyári csapatként, de jövőre már bemutatják az új blokkot és a 2016-os esztendőben elkezdik az éles teszteket különböző versenyeken.

A MotoGP szerepléssel egyidőben új utcai RC16-os sportmotor is napvilágot láthat – azt még nem tudni, hogy a jelenlegi RC8-as formavilágából mennyi marad meg
Az új versenygép az RC8 utódjaként kerül fel a modellpalettára és évente mintegy száz darabot kívánnak értékesíteni, amelyek utcán is használhatóak lesznek. Az RC16-os szíve egy ezer köbcentiméteres V4-es erőforrás lesz és a narancssárgáktól megszokott térhálós csővázban foglal majd helyet. Magától értetődő, hogy a futómű alkatrészeit a WP szállítja. A külsőt illetőleg még nem tudni, hogy az RC8 formavilágát örökíti tovább, vagy az újabb dizájnnal rendelkező kis RC-k csőrös orrkiképzését viseli majd magán. Az utcai és a kizárólag versenypályára szánt motorok nagyon fognak hasonlítani egymásra, de nem teljesen egyeznek majd.

Az is lehetséges, hogy az évente 100 darabos példányszámban gyártott KTM RC16 a kistestvér vonásait örökli majd
A vételárról is csak közelítő értékek hangzottak el – nagyjából 150’000 és 200’000 euró között helyezik el. Ebben az árfekvésben már nem sokat számít, hogy negyvenöt- vagy hatvanmillió az adott motor ára. Gazdag üzletemberek játékszere lesz, amelyet néhanapján elővesznek a Ducati Desmosedici RR és Ronax 500 mellől, de ez mindegy is. Ha nekünk csak annyi jut, hogy a katalógusban és szalonban csodáljuk, már megéri egy ilyen műszaki remekművet építeni.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Bemutatkozik a Road Glide Special, amelyet teljes mértékben a vevői igényekhez fejlesztettek Milwaukee-ben. A legendás cápaorr tehát újra támad!
Elolvasom »A Beta nagy reményekkel vág neki jövőre a Dakar ralinak. Teljesen új fejlesztésű motorjukkal szeretnének egy kis borsot törni a nagy gyártók orra alá.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »