Amikor legutóbb ellátogattunk az Euromotorba, megtudtuk milyen sokféle dologra kell figyelnünk egy bukósisak kiválasztásakor. Öltözködjünk tovább: nézzük, milyen tippeket kaphatunk a megfelelő dzseki vagy kabát megtalálása során. Hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen anyagú, méretű felsőruházatot veszünk magunknak, illetve hogy miként védjük meg fejünk utáni második legsérülékenyebb szervünket, a gerincünket.
Köztudott, hogy az aszfalton csúszást – amelyre ugyan a világon senki nem vágyik, mégis “becsúszik” néha a motorozás során – a bőrből készült ruhák bírják a legjobban. A legmagasabb kopásállósággal és olvadáshővel ez a természetes anyag bír. Azonban számos hátránya is van: egy bőrkabát nem túl kényelmes viselet, és csak egy viszonylag szűk hőmérséklet-tartományban lesz kellemes benne. Amint kicsit hűl az idő, máris átfújja a szél és fázni kezdünk, amikor a napocska felforrósítja a levegőt, azonnal elkezdünk rettenetesen izzadni benne. Megoldást jelenthetnek a textilből készülő, cordura dzsekik, amelyekből rengeteg féle létezik: teljesen vízálló, akár három rétegűeket is találunk, amelyekből külön ki tudjuk venni a meleg- és a vízálló bélést is. Így ezek a kabátok a túrázással kapcsolatos követelményeknek lényegesen jobban megfelelnek – ugyanakkor viselésükkor tudomásul kell venni némileg alacsonyabb biztonsági tudásukat. Legalábbis ami az aszfalton csúszást illeti – hiszen ha röptünkben verjük telibe a kandelábert, sajnos éppen annyit ér a bőr és a textil is.
Nagyon fontos megemlíteni, hogy amennyiben a kabátunk rendelkezik is beépített gerincvédelemmel, az a legritkább esetben ér bármit is. Hiszen a dzseki belső zsebébe csak korlátozott méretű és általában puha protektor fér el, amely nem képes teljes hosszában megvédeni testünk központi oszlopát. Pedig azt mindenképpen óvnunk kell, mert sajnos nagyon könnyen tud visszafordíthatatlan módon károsodni. Így amikor kabátot választunk, ne feledkezzünk meg egy létfontosságú gerincprotektor beszerzéséről sem! Nézzétek meg közel negyed órás kisfilmünket, amely számos egyéb hasznos tippet és trükköt tartalmaz a leírtakon kívül – hogy a kabátoddal is a lehető leghosszabb ideig lehess elégedett!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »