Tökéletes motoros ruházatot összeállítani nem könnyű feladat. A bőrruha véd a legjobban, de abban hűvösebb időben megfagysz, ahogy melegszik, úgy pedig szépen belerohadsz. Létezik olyan változata, amelybe tudsz thermo bélést is tenni, de ott meg az egész ancúg bő lesz, ha azt kiveszed – vagyis az év nagy részében. Amint pedig egy ilyen cucc lötyögni kezd, már a protektorok sem ott vannak benne, ahol kellenének. Egy esésnél könnyen elfordulnak, és abban a pillanatban pont nem érnek szinte semmit. A többség kényelmi okokból cordura motoros ruhát visel – a fenti veszélyt itt is csak azok képesek kiküszöbölni, amelyeknél a végtagok bősége szabályozható – úgy a nadrágon, mint a kabáton. No és természetesen a cordura olvadáshője jóval alacsonyabb, így az aszfalton csúszást is kevésbé bírja. Meg te is benne… Mi lehet a megoldás? Íme egy ötlet: a protektorokkal telezsúfolt motoros aláöltöző!
A Bohn-Armor-Pants cég mind a felső-, mind pedig az alsó test védelmét a külső ruházattól függetlenül oldotta meg. Külön kínálnak egy teljesen testre simuló, kardigánhoz hasonló dzsekit és egy hasonlóan passzentos harisnya-szerű nadrágot. Előbbiben a gerinc-, a váll, a könyök és az alkar védelmére lett beépítve CE minősítésű védelem, utóbbiban pedig a csípőt, a combot, a térdet és a lábszárat egyaránt óvják a protektorok. Amelyek semmilyen körülmények között nem mozdulnak el, vagyis védelmi képességeiket minden körülmények között ki tudják fejteni.
Az aláöltöző anyaga természetesen olyan, hogy ne izzadjunk bele még a forró napokon sem. Teljesen láthatatlan marad akár sima utcai ruha alatt is – de egy ilyen nyilván nem fog kellően védeni az aszfalton csúszás ellen, így javasolt valamilyen protektorok nélküli bőr (esetleg a legforróbb napokon hálós cordura vagy motoros farmer) cuccot fölé húzni. Úgy már egész évben megfelelő védelemben és komfortban róhatjuk a kilométereket kedvencünk nyergében.
Jogos a kérdés, hogy mindez mennyibe kerül. A felső rész (Bohn Armored Shirt) 149.-, az alsó (Bohn Armored Pants) pedig 159.- dollár, a teljes szett tehát átszámítva mintegy 68’000.- forintot kóstál. Tudom, hogy annyiból már fel is lehet öltözni, de ilyen ügyes és minden évszakban kellő védelmet nyújtó cuccba nem biztos. (Zárszóként tegyük hozzá: én is láttam már hasonló kivitelt hazai motoros boltban, de a krossz aláöltözők hálós összetartó anyagánál lényegesen jobbnak tűnik ez a termékcsalád.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »