Az április elsejei tréfák véget értek, most már beszélhetünk komolyan a BMW legújabb utazómotorjáról. Szándékosan nem mondom rá, hogy túra-endúró, ugyanis teljes mértékben kiiktatták belőle az endúró géneket. Az R1200GS-ben még felfedezhető némi terepes irányvonal – jól is fogy a motorpiacon -, most viszont úgy gondolta a bajor márka, hogy tovább bővíti az S1000RR sportmotoron alapuló modellcsaládot. A másfél hónapja napvilágot látott tervrajzról még joggal gondoltuk, hogy egy igazi sporttúra motor lesz, most viszont sikerült egy kémfotót elcsípni, amely alapján már kevésbé egyértelmű a helyzet. Kissé emelt hasmagasság, magasra húzott fejidom – sokkal inkább Gelände & Strasse, azonban ebből csak a Strasse domináns. Az S jelölés helyett valószínűleg F-et kap az S1000 után.
Egyes források szerint már az idei nyárra piacra szeretné dobni a BMW az új S1000F-et, ám ez még nem hivatalos információ. A motor teljesítményét illetőleg egyelőre még csak találgatásokba bocsátkozhatunk, de nagy valószínűséggel marad a csupasz S1000R 160 lóereje – ebben a szegmensben nem szokatlan ez szám. A többi modellből már megismert intelligens futóműállítás, különböző injektortérképek, ABS, menetvezérlő elektronika kipörgésgátlóval is elérhető lesz az új modellhez. A forma alapján a Kawasaki Versys 1000 és a Ducati Multistrada ellenfele lesz, akik komolyan felköthetik a nadrágjukat, ha hivatalosan is bemutatják a bajorok az S1000F-et.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »