Rögtön az elején le kell szögezni, hogy az egész információ a legszigorúbban véve a szóbeszéd szintjén van. Csupán annyi bizonyos, hogy a Yamaha az Egyesült Államokban bejegyeztette a maga számára az “FJ-09” karakterkombinációt. Hogy milyen célokat fog szolgálni, arra pedig a “motorkerékpár, robogó, három kerekű robogó és ezekhez kapcsolódó árucikkek szerkezeti részei” kategóriát jelölték meg.
Annyiban nem újdonság a hír, hogy már az MT-09 bemutatásakor kommunikálták, miszerint a három hengeres erőforrás más motorkerékpárokban is meg fog jelenni. Pletykákat hallottunk már valamilyen túraendúróról, illetve egy mesés cafe racerről is. Az biztos, hogy a 847 köbcentiméteres, 115 lóerős és 88 newtonméter nyomatékú sorhármas – esetleg némileg áthangolva – biztosan alkalmas lenne egy FJR1300-hoz hasonló túravas meghajtására.
Mivel pedig az ésszerű méretű (gondolok itt főként a lökettérfogatra) motorok népszerűsége egyre nő – főleg ha ésszerű ár is társul hozzá -, az esetleges FJ-09 abszolút piacképes lehet. Hogy azután Európában így fogják-e hívni, vagy esetleg FJR900-nak, no meg persze hogy mennyire fog luxustúrázó felmenőjére hasonlítani külsejét illetően, az még mind-mind a jövő zenéje. Addig maradjunk a bejegyzett névnél, ízlelgessük ebben a formájában: Yamaha FJ-09.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »