A kisköbcentis sportmotorok legtöbbször mosolyt csalnak az ember arcára. A mosoly viszont különböző érzéseket takarhat – sokan lesajnálóan tekintenek a nyolcadliteres gyorsasági kategóriára, másoknak pedig a fiatalságuk boldogságát idézi fel. A Yamaha eddig is kívánatos járgánnyal képviseltette magát ebben a szegmensben – a 2014-es esztendőre mégis hozzányúltak a korosodó ‘huszonötöshöz.
A formatervezők és a mérnökök egyaránt alaposan hozzányúltak a rajzasztalon az YZF-R125 ábrázatához. A jelenlegi fejidomnak köszönhetően szemből akár össze is tévesztheti a kevésbé rutinos szem a nagyobb testvérrel, az R6-tal. A két fényszóró közé egy légbeömlőt applikáltak, amely bizonyára rendkívül sokat hoz a konyhára viharos szembeszélben 100-as tempóval haladva – amolyan ram-air hatást előidézve. A módosítások azonban nem érnek véget ennyivel – nem csak a kinézet változott elöl, komolyabb féket és futóművet tettek a motorka alá.
A fordított első teleszkópok és a radiális (!) felfogatású féknyereg igazi nagymotoros külsőt kölcsönöz a gépnek. A Yamaha sokkal biztosabb irányítást és jobban értékelhető visszajelzéseket ígér az első traktus felől. Hogy a radiális féknek mi értelme van egy fiataloknak szánt, csekély teljesítményű, elsősorban utcán használatos motornál? Ne is kérdezzétek – Pistikének naná, hogy ez kell majd, hiszen ezen is úgy néz ki a fék, mint a Rossi motorján. Érthető, így jobban el lehet majd adni.
A hátsó rugóstag sem maradt érintetlen – az összhang érdekében hangoltak rajta egy leheletnyit a hangvillások. Az új mintázatú felnik is vonzzák a tekintetet, amelyek könnyebbek lettek – ezáltal is csökkentve a rugózatlan tömeget, így javítva a futómű hatásfokát. A műszerfal új funkciókkal gazdagodott – ezentúl figyelemmel kísérhetjük a motor hőmérsékletét, a maximális és az átlagsebességet is.
Saint-Exupéry óta tudjuk, hogy ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan. Éppen ezért az egyhengeres blokk új befecskendező rendszert kapott, hogy még többet motorozhassanak a tinédzserek a heti zsebpénzükből. Mintegy 11 százalékkal javult a motor fogyasztása.
A megújult színválasztékkal és a felfrissült műszaki tartalommal újból a tehetősebb családból származó ifjú motorosok kedvencévé válhat – a jogosítványkategória adta lehetőségeket maximálisan kihasználja teljesítményével. Emiatt kár is lenne károgni, hogy bezzeg a régi kétütemű ‘huszonötösök mennyivel többet tudtak. Ez a motor új, tizenöt lóerő a határ – egy kezdő motorosnak pedig bőven elegendő kell hogy legyen ekkora teljesítmény. Ha újból tizenhat éves lehetnék, a fél vesémet odaadnám érte, az biztos!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »