Múlt héten kezdték gyártani a BMW kilencven éves fennállásának tiszteletére bemutatott R nineT modellt. Természetesen az öröm akkor az igazi, ha megoszthatjuk azt másokkal is – így vélekedett a bajor gyártó is, amikor száz vendéget invitált a szerelőcsarnokba. Kilencven meghívott stílszerűbb lett volna, de ez mellékes – a lényeg, hogy testközelből figyelhették meg a résztvevők az első gépek elkészültét.
A teljes gyártási folyamatot összesen tizennégy állomás során kísérhették figyelemmel a szerencsések. Nem csupán azért szerencsések, mert ott lehettek, hanem azért is, mert ez hatványozottan különleges alkalom volt – a hírek szerint az ősszel bemutatott R nineT az utolsó léghűtéses bokszer, amely elhagyja majd a gyártósort. Jelenleg itt készülnek az új vizes bokszerek is – amelyek például az R1200GS-t, vagy az RT-t is hajtják. Az egész munkafolyamathoz összesen huszonegy ember precíz munkájára van szükség.
Miután végeznek az összeszereléssel, tesztelésnek vetik alá az elkészült motorokat – egy mérőpad segítségével több mint ezer speciális paramétert vizsgálnak meg. Ha ezek közül mindegyik megfelel, csak akkor hagyhatja el a kész modell a gyárat. Fontos ugyanis, hogy a vásárlók a legnagyobb elégedettséggel használják a motorjaikat – nem kivétel ez alól a kiemelt figyelmet érdemlő jubileumi típus sem.
A tág határok közötti testre szabhatóságot tekintik a modell egyik legnagyobb ütőkártyájának, ebben látják az eladási számok növelésének titkát. Roland Strocker – az R nineT projektvezetője – külön részleget szentelt ennek a folyamatnak, ahol az egybegyűltek láthatták, miként készül más és más kívánságok alapján a járgány. Választhatunk több kipufogó közül, különböző farokidom kialakítással kérhetjük a gépet és sok egyéb aprósággal tehetjük még inkább nekünk tetszővé.
Nem kérdéses, hogy nagyon pofás lesz, bárhogyan is variáljuk az alkatrészeket. Az ára miatt idehaza valószínűleg nem fog elterjedni túlságosan – 4,7 millió forintos alapárral nem is csoda ez. Bizonyára lesznek azért olyanok, akik kifizetnek ennyi pénzt egy meztelen motorért, ami érthető, hiszen a stílusos tárgyakra mindig is van igény. Erre a BMW-re annál is inkább, mert ez nem csak egy tárgy, ránézésre is lelke van.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Vietnámban sem egyszerű az élet. Robogólopási kísérlet Hanoi egy forgalmas utcáján.
Elolvasom »A Confederate Motorcycles egy olyan skiccel eteti a vásárlókat, amelyen a készülő C2 P-51 látható. Ütős lesz, az egyszer biztos!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »