Múlt héten kezdték gyártani a BMW kilencven éves fennállásának tiszteletére bemutatott R nineT modellt. Természetesen az öröm akkor az igazi, ha megoszthatjuk azt másokkal is – így vélekedett a bajor gyártó is, amikor száz vendéget invitált a szerelőcsarnokba. Kilencven meghívott stílszerűbb lett volna, de ez mellékes – a lényeg, hogy testközelből figyelhették meg a résztvevők az első gépek elkészültét.
A teljes gyártási folyamatot összesen tizennégy állomás során kísérhették figyelemmel a szerencsések. Nem csupán azért szerencsések, mert ott lehettek, hanem azért is, mert ez hatványozottan különleges alkalom volt – a hírek szerint az ősszel bemutatott R nineT az utolsó léghűtéses bokszer, amely elhagyja majd a gyártósort. Jelenleg itt készülnek az új vizes bokszerek is – amelyek például az R1200GS-t, vagy az RT-t is hajtják. Az egész munkafolyamathoz összesen huszonegy ember precíz munkájára van szükség.
Miután végeznek az összeszereléssel, tesztelésnek vetik alá az elkészült motorokat – egy mérőpad segítségével több mint ezer speciális paramétert vizsgálnak meg. Ha ezek közül mindegyik megfelel, csak akkor hagyhatja el a kész modell a gyárat. Fontos ugyanis, hogy a vásárlók a legnagyobb elégedettséggel használják a motorjaikat – nem kivétel ez alól a kiemelt figyelmet érdemlő jubileumi típus sem.
A tág határok közötti testre szabhatóságot tekintik a modell egyik legnagyobb ütőkártyájának, ebben látják az eladási számok növelésének titkát. Roland Strocker – az R nineT projektvezetője – külön részleget szentelt ennek a folyamatnak, ahol az egybegyűltek láthatták, miként készül más és más kívánságok alapján a járgány. Választhatunk több kipufogó közül, különböző farokidom kialakítással kérhetjük a gépet és sok egyéb aprósággal tehetjük még inkább nekünk tetszővé.
Nem kérdéses, hogy nagyon pofás lesz, bárhogyan is variáljuk az alkatrészeket. Az ára miatt idehaza valószínűleg nem fog elterjedni túlságosan – 4,7 millió forintos alapárral nem is csoda ez. Bizonyára lesznek azért olyanok, akik kifizetnek ennyi pénzt egy meztelen motorért, ami érthető, hiszen a stílusos tárgyakra mindig is van igény. Erre a BMW-re annál is inkább, mert ez nem csak egy tárgy, ránézésre is lelke van.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »