Az Onroad hasábjain olvashattatok már a hetvenes években – és azóta is – különlegesnek számító Suzuki RE5-ről, illetve a Norton visszatérési kísérletéről is. Az angol cég 1994-ig foglalkozott forgódugattyús erőforrású versenygépekkel, ezek akkoriban 85 és 120 lóerő közötti teljesítményt tudtak. Bár a brit versenyprogram véget ért, az egykori versenymérnök, Brian Crighton továbbra is rendületlenül hitt a technika életképességében.
A korosodó, de lelkesedéséből mit sem vesztő szakember 2013-ra elkészült legújabb prototípusával, a Crighton CR700P-vel. Nézzük a puszta számokat! A masinát egy kétkamrás bolygódugattyús erőforrás hajtja, amelyet 2 bar nyomásra sűrített gázzal hűtenek. 11’000-es percenkénti fordulaton a 700 köbcentiméter 200 (mondom KÉTSZÁZ) lóerős teljesítményt présel ki magából, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 135 Newtonméter 9’500-nál. Hogy tisztességgel vezethető is legyen az egyedi alumínium vázas, csúszókuplungos és hat sebességes szekvenciális váltóval szerelt paripa, arról a teljes Bitubo verseny-futómű gondoskodik. No meg – és akkor jöjjön a slusszpoén – az egészen döbbenetes, 136 kilogrammos tömeg!
A gépet élőben (sőt, abszolút mozgás közben is) megcsodálhatta a tisztelt nagyérdemű a nyáron a Mallory Park versenypályáján megrendezett ‘Festival of 1000 Bikes’ rendezvényen. A képgalérián kívül érdemes a hangját is meghallgatni a záró videón, ahol is feltűnő módon minden alkalommal egykeréken húz el a gép a célegyenesben. A pilóta, a komoly tapasztalattal rendelkező korábbi TT-versenyző és televíziós szakkommentátor Jamie Whitham pedig csak annyit mondott a pályáról történő visszaérkezést követően úgy első benyomásként: „Ez kib…ott gyors!” – és lehet, hogy nem tévedett nagyot…
Cimkék:
Van, aki kimondottan szeret egy dinamikusan mozgó motoron hátul utazni, de az utasok többsége nem rajong ezért. Van azonban megoldás számukra is.
Elolvasom »A sisakbeszélő rendszerek általános hibája, hogy a készülékek csak saját márkatársaikkal "állnak szóba". A Nolan most változtat ezen.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »