Ismert szituáció, amikor kanyargós országúton haladva beszorulunk egy nagyobb jármű – autóbusz vagy kamion – mögé, és mivel nem látunk ki megfelelően, képtelenek vagyunk megelőzni. Muszáj kikukucskálni, de ekkor vagy a bukósisakunkat, vagy autónk egész bal oldalát viszi el a szemből érkező, szerencsétlen esetben szintén sok tonnás vasdarab. Mit lehet tenni? Fogcsikorgatva kivárni a megfelelő alkalmat, addig pedig ballagni mögötte.
A Portói Tudományegyetem munkatársai egy elég összetett ötletet dolgoztak ki. Szerintük a nagy járművek elejére egy kamerát kell szerelni, majd a kellő közelségbe került követőnek átlőni annak képét. Így szinte átlátszóvá válna a sok négyzetméteres hátfal, és a rizikós manőverek nagyságrendekkel biztonságosabbakká válnának. Valahogy így képzelik:
Természetesen a filmben látott erősen kísérleti kivitel nyilván nem így valósulna meg – nem kell egy plazmatévét az arcunk elé illeszteni. Logikusan az autók központi kijelzőjét lehetne használni, nekünk motorosoknak pedig a kivetítővel rendelkező bukósisak (mint a Reevu nemrégen általunk is bemutatott újdonsága) kínálhatna megoldást. Addig azonban lehet, hogy a nagy járgányok hátára szerelt LCD képernyő járhatóbb út lenne, mint ez a valószínűleg csak a távoli jövőben megvalósítható ötlet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »