A Honda nem is oly rég mutatta be a CTX700-as modellpárosát, amely leginkább formavilágában nyújtott érdekeset. Most azonban az NC700-asok technikájára épülő, elsősorban az amerikai piacra szánt kis modellek felmenőt kapnak, amely technikailag sokkal érdekesebbnek ígérkezik.
Legalábbis a kémfotókon – amelyeken nagyon úgy tűnik, hogy már gyártáskész motort látunk – a CTX1300-as, V4-es motorblokkal hajtott gép mozog teljesen valós, utcai körülmények között. Az 1’261 köbcentiméteres erőforrás az ST1300, vagyis a Pan European hajtóművén alapszik, így tehát a japánok a jól bevált stratégiájukkal nyilván újfent a fejlesztési oldalon spórolnak, hogy kedvező vételárral nyerhessenek több vásárlót a piacon.
A fotók egyébként a motor gyári bemutató filmjének forgatásáról szivárogtak ki. A képek tanúsága szerint a CTX1300 elég tágas gépnek ígérkezik, tipikus krúzeres vezetési testhelyzettel – alaposan hátrahúzott kormányszarvval – és bőséges utasüléssel. A hosszabb távokra is gondoltak, hiszen az oldaldobozok minden bizonnyal az alapfelszerelés részei lesznek.
Sokkal érdekesebb kérdés, hogy az újdonság vajon megkapja-e a remek DCT váltót (vélhetően nyilván), véghajtása kardános lesz-e (nagy valószínűséggel igen), és szériában fogja-e kínálni a blokkolásgátlós fékrendszert (ez nagyjából biztosnak tekinthető még akkor is, ha a képeken látható motoron a szemfüles amerikai kollégák beszámolója szerint nem volt jeladó-gyűrű). Ezekre a kérdésekre csak némi idő múltán fogunk választ kapni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »