Ugyan jómagam nem tartozom a terepen motorozók táborába, érdekel minden, ami a BMW kétkerekűivel kapcsolatos. Így gondoltam elgurulok Komanczába és megnézem, milyen is a GS Trophy selejtezője. Mivel nem volt messze tőlem a helyszín, így elég volt reggel motorra pattannom. Mire odaértem a kis faluba, már így is nagyon szép számmal voltak jelenkezők a megmérettetésre. Főként lengyel és cseh rendszámokat láttam, sok még régi R80G/S-en vagy R1100GS-en feszült, de voltak R1200GS-ek és Adventure-ök is. A legtöbb gép mégis az F800GS-ek közül került ki – hiába, ez az egyik legjobb terepképességű BMW.
Az indulók egy helyi panzióban voltak elszállásolva, ahol berendeztek egy kis BMW Shopot is. Sokan már itt leszerelték a sérülékeny alkatrészeket a gépeikről – légterelőket, irányjelzőket -, és így vágtak neki a napnak. A versenyzők megkapták az itinereket – hozzá természetesen egy kis eligazítást is -, és nekivágtak. A tájékozódási futam végén megérkeztek a Radoszyce melletti Wojtasiówka panzióhoz, ahol az ügyességi feladat várta őket. Ehhez először megint kaptak egy kis segítséget egy BMW instruktortól a motorkezelést illetően, majd ők következtek.
Az ebédre is itt került sor egy komolyabb gulyáságyú segítségével. Ez az triálos jellegű ügyességi rész egészen délután öt óráig tartott. Nagyjából megvártam a végét – az eredményhirdetést azonban már nem, mert indultam haza. Magyar indulót nem láttam, így nem volt kinek drukkolni. Akiknek van GS-e és szeretnek terepen is mozogni vele, azoknak biztosan nagy kaland lehet egy ilyen, valóban amatőröknek szervezett versenyen rajthoz állni.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Micsoda egy kaland! Triumph Tiger European Adventure 2013: 35 nap, 21 ország, 16'200 kilométer motorral a Vén Kontinensen.
Elolvasom »Egy hosszútávú túraverseny során fényt derítettünk a Honda NC700-as sorozat két tagjának túraképességeire és váltóik közötti különbségekre.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »