A francia HUSZ műhely dolgozói arra gondoltak, hogy kellene egy megszabott – és igen alacsony – költségvetésű, ám mégis nagyon szép és igényes vasat építeni. A limitet 3’500 euróban (1’050’000.- forint) húzták meg. Az nem sok ilyen célra, igaz? Választásuk az “első japán chopperként” ismert Suzuki Savage-re esett, amelyből egy szép állapotú példányt 1’700 euróért tudtak beszerezni, így maradt 1’800 egységük az építésre.
A program neve “HUSZ Suzuki Savage Bobber” lett. Az átalakítások első köre olyan lépésekből állt, amelyeket házon belül, vagyis komoly költekezés nélkül el tudtak végezni. Rövidebbre vágták az első teleszkópokat, ezáltal a motor eleje alacsonyabbra került, valamint az első kerék és a váz közötti távolság is csökkent. Új villahidakat készítettek, valamint új kormányt is hajtottak a gépre – ezt még mind a műhelyen belül, minimális ráfordítással.
A motor hátsó traktusán is házon belül módosítottak sok mindent. Kicserélték a nyerget és a teljes hátsó nyúlványt egy általuk készítettre, amely egy igazi bobber stílusú, egyszemélyes ülésből, illetve egy kurta kis sárfogó-nyúlványból áll. Nem túl praktikus – esőben legalábbis – viszont annál csinosabb.
Az eredeti első lámpát egy valamikori ködlámpára cserélték (Franciaországban elfogadott a sárga fényű tompított), amelynek fényerejét természetesen megnövelték. Az üzemanyagtartályt is kisebbre cserélték – az új tank bontóból származó, filléres darab. Innen aztán jött néhány komolyabb kiadás: Bitwell markolatok, Avon MK2 első gumiabroncs, egy Ryca karburátor direktszűrővel, hogy állandó üzemanyag-nyomással menjen a blokk. No meg a véghajtás, amely szintén változott. A fényezés megint saját munka – semmi csicsa, egyszerű ám tökéletes.
Összességében magyar pénzre számolva nagyjából félmillió forintot költöttek az öreg Suzukira, amely ennek köszönhetően hihetetlen átalakuláson esett át – igazán kívánatos vas lett belőle!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »