Meglepetésként érte a nagyközönséget Cyril Després március közepén tett bejelentése, hogy elhagyja a már jól bevált csapatát, a KTM-et. Elmondása alapján új kihívásokra vágyott, elég volt az öt Dakar győzelem, amit Mattighoffen gyári csapatának bezsebelt. Akkori találgatások szerint a Honda HRC csapatát erősítette volna a sikeres ralista.
Most azonban kiderült, hogy Desprést nem a Honda, hanem egy másik legendás dakaros márka, a Yamaha szerződtette le. Azt csak találgatni lehet, hogy a KTM-től való távozás után fogalmazódott meg a Yamaha Motor France-ban az ötlet, hogy meg kellene szerezniük a nagy Dakar menőt, vagy eleve közrejátszhatott a szakításban a yamahások jobb ajánlata. Mindenesetre úgy tűnik, hogy nem lehet kiszállni olyan könnyen a mókuskerékből. Ha az ember megérzi a győzelem ízét, nem egyszerű azt félretenni, újból nyerni kell, egy versenyző ezért él.
Sokan a márkákat istenítik a viadalokon, így viszont Cyril megmutathatja, hogy az emberi tényező mennyire fontos, ha nem a legfontosabb egy hosszútávú tereprali versenyen. Most nyilvánvalóvá válhat, hogy nem a motor győz, hanem a motoros. Persze a megfelelő technikai háttér is nagyban szükségeltetik a diadalhoz, Eric de Seynes csapatfőnök bízik benne, hogy újra az élre törhet a Yamaha. Ha ez az együttműködés gyümölcsöző lesz és Després újból nagyot alkot a következő Dakar ralin, az bizony a Yamahának is jól jönne, hiszen ezzel megszerezné a márka tizedik Dakar győzelmét a verseny történelmében a motorosok között.
Després személyében egyébként egy kitűnő sportembert ismerhetünk meg. Amatőrként indult 2000-ben először a Dakaron, egyből felhívta magára a figyelmet látványos motorozási stílusával és a 16. helyezésével. A következő évben a 12. helyen ért be és egy szakaszgyőzelmet is zsebre tett. A 2003-as esztendőben már a 2. helyen végzett összetettben, három szakaszgyőzelemmel. Élete első Dakar trófeáját 2005-ben vehette át. Érdekességképpen megemlítem, hogy keményen megdolgozott azért, hogy először nekivághasson a távnak, borászként 6’000 üveg jóféle bort értékesített, tehát neki sem szél hordta össze az elért sikereit.
Az edzések már javában folynak a Yamaha YZF 450 Rallyval, több neves terepversenyen is kipróbálja magát és az új technikát, hogy 2014-ben ismét győzelemmel térhessen haza a Dakarról, ezzel is tovább öregbítve a hanvillások Peterhansel és Neveu által megalapozott hírnevét.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az olajfoltok áldásos tevékenységéről kár vitázni, hát még, ha a szalagkorláttal közreműködve csinálják a bajt. Nem sokon múlt, hogy ne legyen vagdalt hús főhősünkből.
Elolvasom »Már a tesztköröket futják a bajorok superbike-ján alapuló meztelen motorral. Hála egy szemfüles fotósnak kép, sőt videó is készült róla.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »