Kanada első elektromos meghajtású szupersport-motorja, az Amarok P1A ugyanis rajthoz fog állni a világ egyik legdurvább versenyén, a Pikes Peak International Hillclimb-on. Méghozzá nem kisebb névvel a nyergében, mint a viadalt már hatszor megnyerő Greg Tracy! Érdemes megnézni tavalyi második helyezésének fedélzeti kamerával rögzített felvételét korábbi hírünkben – döbbenetes, ahogy a Ducatit végigzavarta ezen a semmiféle biztonsági elemmel (mint például egy egyszerű szalagkorlát) el nem látott aszfaltcsíkon. Nyilván nem lehet véletlen az sem, hogy a sokszoros bajnok elektromos motorra ül – vélhetően valós győzelmi esélyt érez a technikában.
A 147 kilogramm menetkész tömegű Amarok P1A mozgatásáról egy 80 lóerős elektromotor gondoskodik, amelyet 185 voltos és 7,4 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor lát el energiával. A gyár állítása szerint “minden idők legkezesebb motorja” lesz a hegynek nekiiramodó masina, amelynek 192 kilométer/órás végsebességénél vannak jóval gyorsabb gépek a mezőnyben – a 156 kanyart tartalmazó viadalon mégis biztosak benne, hogy komoly meglepetést fognak okozni. Gondoljunk csak bele: az elektromos hajtás nyomatékrugalmassága vitathatatlan, mint ahogy az is, miszerint a 2’862-ről 4’301 méterre emelkedő csaknem 20 kilométer hosszú versenytáv során nekik biztosan nem kell megoldani az egyre ritkább levegő jelentette kihívást. Az amperfaló ugyanúgy fog tolni végig…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »