Elvileg készen vagyunk: jók a gumik, fog és nem szorul a fék, nincs olajszivárgás, működik az elektromos rendszer, minden le- és kiszerelt alkatrészt visszatettünk, meghúztuk az összes csavart. Azért gondolatban futtassuk le még egyszer az egész folyamatot, nem maradt-e ki valami. Ha minden rendben, akár indulhatnánk is, ha nem kellene saját magunkat is felkészíteni az első tavaszi motorozásra. Sokszor van úgy, hogy a ruha furán áll, szorít a sisak és a csizma is kényelmetlen – ezek csalhatatlan jelei annak, hogy kiment kezünkből, lábunkból, fejünkből a motorozás. Az első kör előtt fejben helyre kell tennünk magunkat.
Nem szabad elfelejteni: hónapok óta nem motoroztunk! A gumik és az aszfalt is hidegek, a tapadás pedig töredéke annak, mint amit az utolsó őszi motorozásból őrzünk emlékeinkben. Bőven lesz még alkalmunk rácsavarni a gázt. Az autósok egyenesen elfelejtették, hogy léteznek a világon kétkerekűek is, ezért gyakran megijednek a hangtól, a hirtelen felbukkanó, gyorsan közeledő motoroktól. Nem ellenségek ők, csupán figyelmetlenek, így nem haragudni, hanem még jobban kell figyelni rájuk, mint bármikor. Öltözzünk fel jól és lehetőleg ne tervezzünk földkörüli utat elsőre.
Már csak azért se, mert hamar áthűlünk, párásodhat a plexi, no meg a sötétség is hamar ránk talál annak ellenére, hogy egyre hosszabbak a nappalok. A legjobb, ha az első motorozásunk alkalmával egyedül megyünk, élvezzük a hideg szelet, a tavasz első csiklandozó napsugarait. Kényelmesen, senki után nem rohanva, a magunk tempójában motorozunk bele az új szezonba. Ha van rá mód, vegyünk rész vezetéstechnikai tréningen (optimális esetben ismétlésként), amely az egyik legjobb módja a berozsdásodott motoros izmok fellazításának.
Forrás: Motoros Túrázás Másképp
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kényelmesen, senki után nem rohanva…. Na így, az ország útjain, télen, nyáron….