A Husqvarna eladása körül sok volt a találgatás, legfőképpen a hányatott sorsú márka jövőjét illetően. Sokan vélték úgy, hogy a céget megvásárló KTM-elnök, Stefan Pierer majd egyedül fejlesztgeti a Huskyt, az osztrák céget pedig teljesen átadja az indiai Bajaj Autonak. Pierer úr a napokban interjút adott az indidi CNBC televíziós csatornának, amelyben világosan elmondta terveit az újonnan megszerzett márkával (és a többivel) kapcsolatban. Mi lesz tehát a KTM, a Husaberg és a Husqvarna közös jövője?
A vezér példaként a Volkswagen csoportot említette, akik igen csak sikeresen egyesítették a VW, az Audi, a Seat és a Skoda márkákat. Közös műszaki platformon gyártanak igen gazdaságosan eltérő autókat más és más fogyasztói csoportok számára. A KTM célja ugyanez: felhasználva a Bajaj indiai gyártási kapacitását, költséghatékonyan állítanának elő azonos alapokon nyugvó, mégis eltérő fogyasztói csoportokat megcélzó motorokat. Amelyek között természetesen sok kis köbcentis vas lesz majd megtalálható, hiszen az egyik jelentős cél a kontinensnyi ország piacán sikereket elérni. Amellyel jó úton is haladnak, hiszen a KTM tavaly rekord évet zárt (107 ezer motorkerékpárt adtak el), és legújabb reménységéből, a 200-as Duke-ból Indiában már több mint 8’500 talált gazdára. A cél tehát világos: két éven belül 125-200 köbcentiméteres Huskyk érkeznek a távoli Keletről!
Az eredeti interjú angol nyelven itt tekinthető meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »