A városi-elővárosi futkározásra kétségkívül alkalmasabb lesz a modell , mint a hosszú túrák megtételére, de azért a gyári besorolás jól hangzik. A külső kétségkívül annyira dinamikus, hogy az ember első pillantásra el is hiszi: ezzel neki lehet ám vágni a nagyvilágnak. Hiszen a Superbike-győrtes sportgép arca ihlette a nózit, amely a jelenlegi legnagyobb “robesz”, az SRV850 vonásaira is igen erősen emlékeztet. Avatatlan szem tehát akár össze is keverheti őket.
Pedig műszaki tartalmát illetően az SR Max teljesen hagyományosnak nevezhető – főként, mivel ezen a téren megegyezik a családon belül régóta futó Gilera Nexus 300-zal. A 125-ös változat (ilyen a Gilera kínálatában nem szerepel) egyhengeres vízhűtéses erőforrása 15 lóerőt ad le 9’250-es fordulatnál, míg pontosan 278-as lökettérfogatú, hasonló erőforrás-felépítésű bátyja 22 lóerőt (7’250-nél) és 23 Newtonmétert (6’000-es főtengely-fordulatnál) ereszt a variátorra. Az első teleszkópok 35 milliméter átmérőjűek, hátul pedig előfeszítésükben három fokozatban állítható kettős rugóstagokat találunk.
A megállásról elöl 260, hátul 240 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, amelyeket mindenhol 2-2 dugattyú igyekszik lassabb forgásra ösztökélni. Blokkolásgátló nincs, legalábbis alapfelszereltségként biztosan nem jár.
Elöl 120, hátul 140 milliméter abroncsok feszülnek a 15, illetve 14 colos felniken. A jármű teljes hossza 2’110 milliméter, szélessége pedig 780 – így a városi forgalomban jól lehet majd karcolni vele az autók között.
Amennyiben valaki mégis hosszabb távolságok leküzdésére adja a fejét, annak legalább nem kell gyakran megállni üzemanyag után kutatva, hiszen a 15,5 literes tank tartalmával alighanem valahol 400 kilométer közelében alakul a hatótávolság. A gép két színben: fehérben, illetve a hagyományos Aprilia fekete-piros kombinációban kerül a szalonokba.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »