A Tuono mindig is az olasz gyártó legkedveltebb modelljei közé tartozott. Dögös külleme, erős motorja, jó kezelhetősége és nem utolsó sorban kedvező ára szinte folyamatosan a csúcs közelében tartotta a pucér-kedvelők és a streetfighter-aspiránsok köreiben. Nem lesz ez másképpen a jövőben sem, ahogy elnézem. Címként írhattam volna azt is, hogy a fenevad életre kelt, de ezt a címet az 1290 DukeR-nek tartogatom momentán.
Úgy látszik, ez lesz az új trend, hogy kizárólag öngyilkolászós vasakat fognak elénk tenni a gyárak, amelyeket szinte csak egy hosszú listán felsorolható elektronikai segédlettel lehet majd az úton tartani. Nincs ez másképpen itt sem. Alapból 11’500-as fordulatnál 167 lóerőt szabadít rá a literes, brutális V4-es a, választható 190-es vagy 200-as hátsó papucsra. A nyomatékcsúcs 111 Newtonméter 9’500-nál. Ezek egy 183 kilogrammos gépnél elég eszeveszett értékek, tekintve, hogy azért ez mégsem egy szupersport motor.
A gép kezelhetővé tételére természetesen kapunk három, kormányról kapcsolható teljesítmény görbét, amelyek közül az egyik 25 százalékkal csökkenti a teljesítményt minden téren. Ez az “elugrom a közértbe” mód. Itt is széria például az anti-wheelie cucc, amely segít nem hanyatt esni induláskor, vagy egy-egy meggondolatlan gázadáskor. Ezt sem bízták a mechanikára persze, ride-by-wire rendszer segít nekünk, de ezt azt hiszem már mondanom sem kell lassan.
A nyolc különböző beállítást engedő kipörgésgátló, az antihopping kuplung, a váltást segítő rendszer ezen a szinten gyakorlatilag kötelezőek. A futóművön, a vázon, a fékeken, gyakorlatilag minden elemen ráismerhetünk a superbike versenytechnikára. Ebben ugye az Aprilia nem gyenge, viszont a legjobb. A gép a maximális 270 km/h sebesség környékén is atom stabil, versenypályán és közúton is tökéletesen uralható a gyártó szerint.
Kérdés, hogy milyen szintű motoros tudás kell ehhez. Egy egészen biztos: aki bevállalja ezt a technikát, az bizonyosan szerelembe fog esni vele. Kívánom nekik, hogy ez a szerelem sokáig tartson…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »