Európa-szerte már több mint harmincezer LML Star talált gazdára a forgalmazás 2008-as megkezdése óta. Ugyanakkor biztosan legalább ennyien választottak más robogót a 125-ös négyütemű vagy csodás fílinget árasztó kétütemű szépségek helyett, mert nyűgösnek érezték a kuplungolással és váltogatással járó folyamatos tevékenykedést.
Az indiai mérnökök célja az volt, hogy a lehető legteljesebb mértékben megtartsák a Star eredeti Vespa PX-et idéző stílusát, közben a ruha alatt modernizálják a műszaki tartalmat. Ennek érdekében egy teljesen új erőforrást fejlesztettek. A 125 köbcentiméteres négyütemű blokk 9,25 lóerőt és 8,7 Newtonmétert ad le, miközben a gyár által kommunikált fogyasztása 2,2 liter/100 kilométer – így a 7 literes tank tartalmával egész messzire el lehet jutni.
Igaz, nem nagyon gyorsan, mert a gyári végsebesség 92 kilométer/óra. De ez talán nem olyan lényeges egy olyan jármű esetében, amelyet leendő tulajdonosai szinte kizárólag városban fognak használni. Ott sokkal fontosabb a jó motorozhatóság. Ennek érdekében az eddig teljesen önhordó karosszéria alá egy rejtett vázat készítettek, amely a szerkezet merevségét nagy mértékben javítja.
Teljesen megváltozott az erőforrás elhelyezése is: nem a blokk jobb oldalán, hanem az előtt, középen helyezkedik el. Így az automata LML Star végre szimmetrikus súlyelosztásúvá válik: lehet majd velük függőlegesen motorozni. A kerék bal oldalán helyezkedik el az erőátvitel, valamint a légszűrő.
Mivel pedig az üzemanyag-tartály eddigi helyét elfoglalja maga az erőforrás, azt letették a jobb oldali kerékjárati ívbe (az akkumulátorral együtt). Ily módon a stílusőrzés egyik jellegzetes alkotóeleme, a pótkerék eltűnt a fedélzetről – igaz, a tank alsó borítását nagyon gondosan úgy alakították ki, hogy messziről akár keréknek is nézhessük.
A technikai változásokkal együtt a műszeregység terén is történt némi módosulás. Először is eltűntek a fokozatokat jelző lámpák, ugyanakkor lett két új visszajelző: egy a karburátor elektronikus ellenőrző-rendszerének, egy pedig a fékbetétek kopásjelzőjének (ez milyen ritka a motorkerékpár-iparban). A markolaton feltűnt egy leállító-gomb, hogy ezentúl ne csak a gyújtáskulccsal szüntethessük meg a blokk működését.
Az LML Star Automatic minden bizonnyal érdekes választás lesz sok olyan közlekedőtársunknak, akik a nagyvárosi dzsungelben olcsón és hatékonyan szeretnék megoldani a helyváltoztatást. A hazai ár persze egyenlőre nem ismert, de az indiai gyár üzletpolitikáját ismerve biztos emészthető tartományban mozog majd.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »